Volvo 940 turbo vs. BMW e36 om man vill åka på tvären ibland?

Rquired Allmänt envis
5 juni 2010 · 12 512 Inlägg

Munkis skrev:

Rquired skrev:
Vet inte vad man får för sorts stift för de pengarna men jag bytte idag och de kostade 50:- styck, av märket Bosch. Det blir 300:- för sex stift, alltså 260 kronor mer än för Volvo men då också 6 cylindrar.

Man hör alltid Volvo-ägare prata om hur billigt det går att hitta delar och hur billigt det blir när man väljer rätt verkstad. Men detta gäller naturligtvis Bmw i samma utsträckning.

Sedan håller jag med "Opelmadness", Volvon är varken rolig eller har någon väghållning eller körglädje att prata om. Varken på salsgolv eller på svensk dålig landsväg.

Däremot är Bmw byggda för att svänga och inte för att köras på tvären, men det går naturligtvis att "rätta(?)" till.

Har ingen aning jag heller, men hutlöst dyrt lät det iallafall tongue Och uppenbarligen så finns det körglädje i en 940 Turbo eftersom att väldigt många människor köper sådana och faktiskt har skoj med dom smile . Finns såklart alltid saker som är bättre och roligare vad man än har dock.

Jo men "Körglädje" är också ett väldigt brett begrepp. Att köra bil är roligt och därmed är alla bilar per definition körglada, det är först när man börjar jämföra två bilar med varandra som stämplarna "tråkig" och "körglad" uppkommer.

Och det är i en sådan jämförelse som Volvo blir tråkig, att man kan ha väldigt roligt i en sådan är egentligen en helt annan sak. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Panzar_Audi
5 juni 2010 · 820 Inlägg

940 vet jag inte, men 945 turbo är sjuuuuuuukt rolig att sladda med, praktisk också wink
BMW är väl alltid BMW, såg på isen i vintras att det var ett gäng som körde BMW som verkade funka riktigt fint, så skall du bara sladda så är det nog skitsamma vilket.

Om man säger
lodiseN
5 juni 2010 · 806 Inlägg

BMW 328 do it! då är det bara att gasa

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
5 juni 2010 · 744 Inlägg

säg 1 bmw som har lagt ut bara 20.000 k och har 700 bänkade hästar det skulle jag gärna vilja se.
20.000k = 20.000.000 kr. 20 mille kan man nog få 700 hk i vilken bil som helst tongue
.

Fattar att du skrev fel, men vart bara tvungen
hehe ja men jag menar 20.000 som killen skrev, och gärna lägg upp den som fått det med stabila hästar som killen skrev, hahaha han gilla nog troll ganska mkt, och jag har 3 bmw och inte tar jag dom i ära, finns folk som pissar på dom utan problem men 20 tusen haha bara och pröva så får vi se wink

IceEyes Varningar: För många..
5 juni 2010 · 2 552 Inlägg

Köp en Mercedes 190 istället.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
twin_cam Smålänning
5 juni 2010 · 7 877 Inlägg

Jag skulle välja 940 framför BMW. Allt blir så mycket enklare då smile Dessutom får du en fräschare, nyare 940 för 20k än en E36. Sen plockar man troligen fler mil ur en 940.

IceEyes skrev:
Köp en Mercedes 190 istället.

+1!

Då får han ju det bästa av båda, både en snygg bil med ok väghållning gjord i tyskland (E36) och en hållbar bil (940)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Rquired Allmänt envis
5 juni 2010 · 12 512 Inlägg

twin_cam skrev:
Jag skulle välja 940 framför BMW. Allt blir så mycket enklare då smile Dessutom får du en fräschare, nyare 940 för 20k än en E36. Sen plockar man troligen fler mil ur en 940.

IceEyes skrev:
Köp en Mercedes 190 istället.

+1!

Då får han ju det bästa av båda, både en snygg bil med ok väghållning gjord i tyskland (E36) och en hållbar bil (940)

E36 med sexa, M50 eller uppåt, är så gott som skottsäker om du sköter den. Du bör kanske ge mer än 20.000:- för den för att undvika de allra mest slutkörda till salu, men i mina ögon är E36 redan en utmärkt kompromiss mellan pålitlig och körglädje smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
lodiseN
5 juni 2010 · 806 Inlägg

Du kanske ska köpa en 940 gl, då kan du ju bara ratta så bilen gungar till sladd

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang