Läcker olja vid frontgrillen, Volvo s80

Simson17
2 juni 2010 · 47 Inlägg

Hej, Nu är det så att jag har ett litet problem med att bilen läcker olja tydligen. Jag tror den läcker från oljekylaren bakom grillen men jag kommer inte åt att se ordentligt
Nu är frågan om någon vet hur man kan komma åt och ta bort grillen och om det är någon som vet om det är oljekylaren som ligger där. hmm

skjortan Down n`out
2 juni 2010 · 514 Inlägg

är oljekylaren integrerag med vattenkylaren? isåfall får du nog byta allt, är så på volvo c70 t5 så skulle inte bli förvånad om det var så på denna

Down n`out
Simson17
3 juni 2010 · 47 Inlägg

ne asså tror inte det för den kylaren ligger framför vattenkylaren
men hur tar man bort grillen?

Brådhis * Voff voff *
3 juni 2010 · 10 308 Inlägg

Det är troligen kylslingorna för servon som börjat läcka! Ganska vanligt då dom sitter väldigt utsatt för sqalt och annat precis bakom grillen!

Grillen sitter med clips som du enkelt lossar från baksidan! Bara att ta bort plastnitarna i ovankant på fronten och böja ner fronten/grillen lite så du får in handen!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Simson17
3 juni 2010 · 47 Inlägg

kom åt nu och hitta läckan och provade åtgärda det med lite kemisk metall så nu får vi se om det håller

pehrsson91
7 juni 2010 · 1 Inlägg

Läcker det ifrån höger sida (sett ifrån insidan) oljekylaren är enkel att ta bort, man hissar upp bilen lite, sedan så sitter den med två stycker muttrar och sen 2 rör in till kylaren inte svårare än så, det som kostar är att köpa en kylare (cirka 3000kr på bilia) Har gjort detta på min s80 nyligen smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang