Hur får man bra basåtergivning i bmw e34?

Emil505Gibbs
8 juni 2010 · 2 Inlägg

Skulle villja ha tips på hur jag ska få en bra basåtergivning i min Bmw. Jag har en låda med 2 st kicker comp 12" och ett 400w steg till dom, men när jag spelar så blir ljudet så instängt bakifrån skuffen..kom gärna med förslag på olika lösningar...tack på förhand!smile

Rock-Star
8 juni 2010 · 2 982 Inlägg

ja kör en 12" med 650W slutsteg och inbyggd fläkt. dunkar på ganska bra i min E60 som är lika tät som donald trump, men hade önskat Vassare ljud. dock har jag tappat ut högnivå från bakhögtalarna och konverterat om till lågnivå och därav tappat en hel del ljud. men det fungerar.

edit: dra ned skidluckan, och har du plåt där så fort du klippa upp och sätta en snygg ram runt.

Senast redigerat av Residence (8 juni 2010)

Alpinabiturbo Kulan
8 juni 2010 · 1 435 Inlägg

Bygg som jag har gjort, ja har en låda med dubbla 12" som är byggd så den skjuter ut allt tryck genom skidluckan. Lådan är portad med en 6" aeroport. Det är viktigt att det är helt tätt runt fronten på lådan så luften bara kan gå frammåt och inte bakåt. Med denna konstruktionen spelar det bra och du slipper allt skramlande från bagaget. Tryckat hamnar i kupén istället.

Senast redigerat av Alpinabiturbo (8 juni 2010)

BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
BMW 320D Touring "Titansilver" (2008)
BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang