BMW E36 elhissar krabbar hjälp.

MERCEDES-BENZ
14 juni 2010 · 247 Inlägg

har en bmw e36 coupe 323 98:a
både vänster o höger funkar ej.
har kollat alla säkringar i motorrummet men de är hela.
vet ej va ja ska göra nån som kan hjälpa mej?
har kolla på autopowers mekartips, men de sitter inte samma motor på min som på den bilden.

MR-P
14 juni 2010 · 135 Inlägg

MERCEDES-BENZ skrev:
har en bmw e36 coupe 323 98:a
både vänster o höger funkar ej.
har kollat alla säkringar i motorrummet men de är hela.
vet ej va ja ska göra nån som kan hjälpa mej?
har kolla på autopowers mekartips, men de sitter inte samma motor på min som på den bilden.

Är det helt dött? Klickar det något. har det fungerat tidigare, kan de vara så enkelt att knappen till höger om ratten inte är påslagen, som stänger av/på funktionen för elhissarna.

Senast redigerat av gasolinbloood (14 juni 2010)

Nissan S14a "2jz 2.0" (1998)
MERCEDES-BENZ
14 juni 2010 · 247 Inlägg

gasolinbloood skrev:

MERCEDES-BENZ skrev:
har en bmw e36 coupe 323 98:a
både vänster o höger funkar ej.
har kollat alla säkringar i motorrummet men de är hela.
vet ej va ja ska göra nån som kan hjälpa mej?
har kolla på autopowers mekartips, men de sitter inte samma motor på min som på den bilden.

Är det helt dött? Klickar det något. har det fungerat tidigare, kan de vara så enkelt att knappen till höger om ratten inte är påslagen, som stänger av/på funktionen för elhissarna.

jag har köpt den så de har inte fungerat..de klickar ingeting..jag vet inte faktiskt ska kolla upp den knappen,visste inte ens att den fanns, hur ser den ut?

Grabber Dagdrömmare
14 juni 2010 · 2 836 Inlägg

Det kanske är en krabba i den som du själv skrev? lol

Vet inte om det finns några säkringar o styr enheter under baksätet på E36 som det är på E34 men kolla detta.
Låter som enheten har pajat,  det är "klämskydd" som kan ställa till en del bekymmer.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
MR-P
14 juni 2010 · 135 Inlägg

MERCEDES-BENZ skrev:

gasolinbloood skrev:

MERCEDES-BENZ skrev:
har en bmw e36 coupe 323 98:a
både vänster o höger funkar ej.
har kollat alla säkringar i motorrummet men de är hela.
vet ej va ja ska göra nån som kan hjälpa mej?
har kolla på autopowers mekartips, men de sitter inte samma motor på min som på den bilden.

Är det helt dött? Klickar det något. har det fungerat tidigare, kan de vara så enkelt att knappen till höger om ratten inte är påslagen, som stänger av/på funktionen för elhissarna.

jag har köpt den så de har inte fungerat..de klickar ingeting..jag vet inte faktiskt ska kolla upp den knappen,visste inte ens att den fanns, hur ser den ut?

Ok kolla om de finns något relä eller liknande som kan vara sönder. Sen om jag har förstått det rätt så finns denna knapp inte till alla E36:or, men jag har ringat in den på bilden. Knappen är precis där pilen är fast bakom ratten så man ser den inte men du förstår vart den är. men som sagt är de inte säkert att du har den knappen.

http://img229.imageshack.us/img229/3900/bmwmm.jpg

Senast redigerat av gasolinbloood (14 juni 2010)

Nissan S14a "2jz 2.0" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang