Orginal Högtalare Toyota Celica GT -94/95

Fredrik.Gustavsson
27 oktober 2006 · 2 123 Inlägg

Är det nån som vet storleken på orginal högtalarna fram och bak i Celica - 94/95 ?
Eller vet vart man kan kolla sådant, förutom i bilen ?
MVH Fredrik

Senast redigerat av Fredrik.Gustavsson (27 oktober 2006)

sk8kungenapa StylingFreak
27 oktober 2006 · 220 Inlägg

funderar du på att byta upp dig eller har dom pajat?

styling or tuning?
Fredrik.Gustavsson
27 oktober 2006 · 2 123 Inlägg

sk8kungenapa skrev:
funderar du på att byta upp dig eller har dom pajat?

Njae det är inget fel på dom eller så men dom låter ju inte allt för bra och inte är dom speciellt vackra heller.
Vet du storleken på dom föresten ?

Kornz Solfilmsmontör
27 oktober 2006 · 947 Inlägg

Om du säger att dom inte är vackra då måste du kunna se de och mäta hur stora dom är? För annars brukar jag kolla på brl efter "orginal storleken".

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
Fredrik.Gustavsson
28 oktober 2006 · 2 123 Inlägg

Kornz skrev:
Om du säger att dom inte är vackra då måste du kunna se de och mäta hur stora dom är? För annars brukar jag kolla på brl efter "orginal storleken".

Vart eller hur mäter man storleken på dom då ?

TOYOTAMANIAC moklare
28 oktober 2006 · 21 Inlägg

fram är det ett helt udda mått...  7.5" och bak vet jag inte än vad det är.. det man kan göra fram är att antingen sätta i 8" efter lite modifiering eller så gör du en rund platta som är 7.5" med ett mindre hål i för en 6.5 eller 5.25.

catch u on the flipside
Fredrik.Gustavsson
28 oktober 2006 · 2 123 Inlägg

TOYOTAMANIAC skrev:
fram är det ett helt udda mått...  7.5" och bak vet jag inte än vad det är.. det man kan göra fram är att antingen sätta i 8" efter lite modifiering eller så gör du en rund platta som är 7.5" med ett mindre hål i för en 6.5 eller 5.25.

Läste på en celica sida att högtalarna var i 6 3/4" Och sådana högtalare är ju inte direkt vanliga.
Var inne på Brl och kollade efter nån form av adapter platta men det hade dom inte till toyota celica :S
Jaja får höra lite med grabarna på Celica Gen 6 forumet.
Tack för hjälpen iaf big_smile ^^

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang