Vilken parkering hade ni valt?, för att minska stöldrisken/inbrottsrisk

falloutboy
20 juni 2010 · 1 723 Inlägg

Du verkar ju ha bra larm så jag hade även satsat på en bra försäkring (om du inte redan har det), för som många redan skriver: vill de ta nåt så gör de det.

Muttley
20 juni 2010 ·

tobbe12 skrev:

tkd_rille skrev:

tobbe12 skrev:
Det är dubbelparkering som jag har, så dörruppslag e ingen fara, kmr dubbelparkera då jag betalar för 2 platser, dock så har dom inte haft inbrott tidigare i bilar på flera år, hade varit tråkigt att vara den första =/

liksom vad mer kan jag göra?

Jag har lås på mina fälgar

alarm

nivå sensor till fälgarna

special funktion så jag kan se var bilen är(ska vara special, betalade bara 20 papp för det) , det som e så speciellt e att d inte går att plocka bort om dom vet att den finns....

sms funktion till mobil

rattlås

vad mer kan man göra ?:S

Specialfunktionen är en gps sändare.

Du kan inte göra mycket mer. Bara hoppas på att de låter din bil vara. eller hyra garage där de finnes.

a jag vet.. fan så jävla tråkigt med avundsjuka fanskap som inte kan låta folk saker vara ifred, blir så förbannad. kanske borde lägga en orm i bilen hade varit det bästa smile

nja handlar de om inbrott eller skadegörelse kan de kvitta om de så är en rostig 240 eller en helt ny ferrari.
Se till att inte ha något synligt i bilen då blir du förhoppningsvis av med de som slår in rutan för att ta tex gps och grejjer.
När de gjorde inbrott i en bil för mig så tog de en gps som låg i handsfacket som var värd max 500 på blocket när de satt en gps för några tusingar i rutan wink  .
Pundare gör vad som helst för något som är värt några få hundra.

discokapten Kapten på disco!
20 juni 2010 · 1 729 Inlägg

För det första så bryts inte allting som står bara för att man bor i sthlm, åk ut till valfri "problem"förort och du ser fan 3-4 AMG´s ett gäng M3/5:or osv som står på vanlig parkering, utan sönderslagna rutor eller repade dörrar, är du riktigt rädd om bilen så skaffar du garage, är det 1 mil till närmsta (då bor du fan bra skumt till) så skaffar du en cykel och cyklar till garaget.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
nygards
20 juni 2010 · 1 Inlägg

det spelar ingen roll vart man parkerar utomhus, det finns rötägg överallt, tyvärr men sant... det bästa och säkraste är garage, men man riskerar ju ändå att få dörruppslag när man parkerar på valfri parkering valfri ort.. skaffa helförsäkring, inte för att skadorna blir mindre då.

BMW 318Ti (1997)
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
20 juni 2010 · 1 659 Inlägg

discokapten skrev:
För det första så bryts inte allting som står bara för att man bor i sthlm, åk ut till valfri "problem"förort och du ser fan 3-4 AMG´s ett gäng M3/5:or osv som står på vanlig parkering, utan sönderslagna rutor eller repade dörrar, är du riktigt rädd om bilen så skaffar du garage, är det 1 mil till närmsta (då bor du fan bra skumt till) så skaffar du en cykel och cyklar till garaget.

Nej men det beror ju på att dom där m5orna tillhör ju polaren

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
ShyGuy RM-operatör
20 juni 2010 · 667 Inlägg

Tjae, hade jag haft ditt problem, så hade jag köpt en bil till. Hyr det där 1-mil-bort-garaget, och ställ 3;an där. Köp en Atos, Samara, Colt eller liknande smått i skitskick och ställ på parkeringen hemma. När du vill finåka, så tar du härken och byter till 3;an. Eller om du tar cykel som nyss nämnts tongue

Rquired Allmänt envis
20 juni 2010 · 12 512 Inlägg

Det är nog lite hugget som stucket, på den öppna parkeringen är chansen större att någon "vakar" över bilen, men också en större risk att fel folk får reda på att där står en M3. "Beställningsjobb" är kanske fel uttryck, men att något rötägg ser att där står en M3 och det han vill ha till sin bil är knappast osannolikt.

En mer undanskymd parkering minskar risken för ett "beställningsjobb", men när fel personer väl får veta att där står något de är intresserade av kan de jobba mer ostört.

Nej, är ett garage inte aktuellt är förmodligen det bästa du kan göra att försvåra det för tjuven. Låsbultar? Sätt två par istället! Och ett överdrag är kanske inte heller fel? Svårare att identifiera bilen, svårare att repa den, krossa en ruta eller något annat jävligt.

Nackdelen är att det är lite krångligare att köra bil, fördelen är bl.a att du troligtvis skippar de allra onödigaste småturerna om du måste ta av ett kapell? wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Joakim-S Hobby Fotograf
20 juni 2010 · 650 Inlägg

ShyGuy skrev:
Tjae, hade jag haft ditt problem, så hade jag köpt en bil till. Hyr det där 1-mil-bort-garaget, och ställ 3;an där. Köp en Atos, Samara, Colt eller liknande smått i skitskick och ställ på parkeringen hemma. När du vill finåka, så tar du härken och byter till 3;an. Eller om du tar cykel som nyss nämnts tongue

Jag hade gjort som ovanstående skrev. Men om du inte kan/vill det så får du ju tyvärr ställa bilen så nära lägenhetet som möjligt så kanske nån ser den om det kommer nån idiot och ska förstöra din bil.

MG e-HS (2021)
tobbe12
20 juni 2010 · 152 Inlägg

tack för alla svar, ja bor delvis i göteborg också, vet någon vart man kan hyra garage där?

fan det e så jävla jobbigt med alla idioter som ska förstöra, har skaffat en mobil som går bara till larmet, kmr d ngt sms så e d väl bara ringa snuten, stationen e typ nära också smile ´

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang