Billiga batterier.. vilka är bra och dåliga?

DCaudio
20 juni 2010 · 36 Inlägg

tja!

ska ha tag i 1 eller 2 st batterier till mitt lilla ljudbygge, har funderat på ett av biltemas 200ah batteri.
så är det någon som testat dom ?  har ett spl dynamics ice 3500 som jag kommer köra i 1 ohm så komma få ut 2200wrms.. räcker standard batteriet på 70ah + ett biltema batteri på 200ah.

eller finns det nå bättre batterier för ungefär samma pengar...


tacksam för snabba svar /Tim

stRaend
20 juni 2010 ·

8022003 är det det serienumret? Vore ju bra om du skrev vad det kostade annars. men om det är det för 2099:- så rekommenderar jag banner running bull 70/95AH. Kan lova att dom är bättre till bilstereo än biltemas.

Om du nu inte ska stå och dunka musik utan att ha bilen igång. Då räcker biltema batteriet längre.

Stickan Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
20 juni 2010 · 961 Inlägg

Måste slå ett slag för Maxxima batterierna wink , har en del av dom och ja, dom funkar vääääääääääääldigt bra!

Volvo 740 GLE "Banbil in progress" (1988)
Volvo 850 T5-R "Ground Zero" (1995)
Volvo 855 "T5-R" (1995)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
20 juni 2010 · 8 744 Inlägg

Jag har ett par av Biltemas billigare 62Ah batterier (699kr/st) i baljan och tycker dom gör ett utmärkt jobb! Har visserligen inte provat nå riktiga "bilstereobatterier" men dom här har då inga problem med att hålla spänningen uppe även fast man krämar på (totalt ca 2kWrms effekt).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Putte-Penzel Billackerare
20 juni 2010 · 231 Inlägg

Stickan skrev:
Måste slå ett slag för Maxxima batterierna wink , har en del av dom och ja, dom funkar vääääääääääääldigt bra!

Kan bara hålla med! Har två Maxxima DC å e grymt nöjd med dom!

Men kan väl inte säga att dom e billig precis!

Man har det inte roligare än man gör på sig!
Volvo V70 GLT "Seppo" (1997)
Ford Fairlane "-62an-" (1962)
Ford Fairlane 500 "63an" (1963)
DCaudio
21 juni 2010 · 36 Inlägg

stRaend skrev:
8022003 är det det serienumret? Vore ju bra om du skrev vad det kostade annars. men om det är det för 2099:- så rekommenderar jag banner running bull 70/95AH. Kan lova att dom är bättre till bilstereo än biltemas.

Om du nu inte ska stå och dunka musik utan att ha bilen igång. Då räcker biltema batteriet längre.

jo precis är dedär batteriet jag menar..
men  ett running bull 95AH räcker väll inte isf? isf måste jag väll ha två ?

DCaudio
21 juni 2010 · 36 Inlägg

Stickan skrev:
Måste slå ett slag för Maxxima batterierna wink , har en del av dom och ja, dom funkar vääääääääääääldigt bra!

vart får man tag i dom då ? skulle vilja försöka hålla mig runt 2000-3000kr om det är möjligt

stRaend
21 juni 2010 ·

Kopierat från blekingebilradio:

"Nu har vi MAXAT våra hyllor med Running Bull batterier

Banner Running Bull batterier är det bästa vi testat mot vad dom kostar.

Vi har själva 4st i våran demobil och detta driver vi över 10000 Watt med utan problem!

Enormt mycket ström för lite pengar.

Givetvis har vi även superpriser på dessa."

Antar att det är 95AH dom menar. Sedan beror det ju på vad du ska ha bilen till. Spela mycket när bilen inte är igång? Men jag skulle nog ta 2st av något av banner running bull batterierna.

Alpinabiturbo Kulan
21 juni 2010 · 1 435 Inlägg

Biltermas silverfärgade batterier ska vara riktigt bra annars för pengarna enligt bilstereofolk med erfarenhet.

BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
BMW 320D Touring "Titansilver" (2008)
BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
2fast4U BAAAS SKADAD!! =)
21 juni 2010 · 190 Inlägg

Banner running bull är inget att hurra för!! Dom fick låga betyg i ett test jag läste i tidningen.
Skulle satsa på biltemas gråa batterier. Har själv två stycken gråa 55ah dvs 110ah tillsammans som jag driver två slutsteg på varav det ena är på 960wrms och nära 2000w max det andra steget driver just nu bara framsystemet och är inte så kraftigt. Biltema har 4års garanti på sina gråa batterier på 62ah, antar att det gäller alla gråa batterier men är osäker!
Jag är väldigt nöjd med mina batterier och ljudet i bilen smile

Pontiac LeMans "Black Ghost" (1972)
jimmyostrom
21 juni 2010 · 560 Inlägg

Vi alla har olika behov och erfarenheter.

Jag anser att det inte finns något annat batteri som är bättre än Banner Running Bull i samma prisklass.

Har aldrig haft något batteri som varit så bra som just dessa är i mina bilar och att dom sedan råkar vara billigast av alla batterier jag testat är bara PLUS big_smile

2fast4U skrev:
Banner running bull är inget att hurra för!! Dom fick låga betyg i ett test jag läste i tidningen.
Skulle satsa på biltemas gråa batterier. Har själv två stycken gråa 55ah dvs 110ah tillsammans som jag driver två slutsteg på varav det ena är på 960wrms och nära 2000w max det andra steget driver just nu bara framsystemet och är inte så kraftigt. Biltema har 4års garanti på sina gråa batterier på 62ah, antar att det gäller alla gråa batterier men är osäker!
Jag är väldigt nöjd med mina batterier och ljudet i bilen smile

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se
2fast4U BAAAS SKADAD!! =)
21 juni 2010 · 190 Inlägg

Jag hade valt ett batteri med lång garanti om jag skulle köpa nytt i alla fall och jag tror inte Banner har fyra års garanti på sina batterier. Men visst alla har olika erfarenheter och tycke. Jag säger bara vad jag tycker verkar vara vettigast för snubben att köpa ett batteri med lång garanti vilket företaget garanterar att batteriet skall fungera i minst FYRA år! Det är upp till killen själv vad han väljer att köpa vi kan bara tipsa honom smile

Pontiac LeMans "Black Ghost" (1972)
Snoogiloo
21 juni 2010 · 685 Inlägg

2fast4U skrev:
Jag hade valt ett batteri med lång garanti om jag skulle köpa nytt i alla fall och jag tror inte Banner har fyra års garanti på sina batterier. Men visst alla har olika erfarenheter och tycke. Jag säger bara vad jag tycker verkar vara vettigast för snubben att köpa ett batteri med lång garanti vilket företaget garanterar att batteriet skall fungera i minst FYRA år! Det är upp till killen själv vad han väljer att köpa vi kan bara tipsa honom smile

Jag kör själv med ett running bull 70Ah och jag e hur nöjd som helst. e väldigt tveksam på att det kommer gå isönder bara man underhåller batteriet (laddar mitt iaf varannan månad med en ctek laddare).

M_icke_
21 juni 2010 · 3 466 Inlägg

Jag kör med ett Biltema silver 74Ah fram och ett Hollywood SPV-70 bak. Hämtar runt 4000wrms/6000wmax utan några problem.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang