Bil larm Cargard T70C

pidde91
15 september 2009 · 26 Inlägg

Tja.
Undrar bara om någon har ett Cargard T70C på sin volvo 940 -91?
Det står att larmen är för bilar -97 och framåt
Min bil den har central lås original men utan fjärrkontroll men det borde ju inte behövas eftersom man får en ny till de larmet.
Är det någon som har detta larm på en volvo 940 -91 eller annat bilmärke äldre än -97 så kan ni ju skriva om det var krångligt att koppla in eller det kanske inte fungerar helt korrekt
tack på för hand / pidde

Volvo 940 turbo "Pys" (1991)
DanneJ
15 september 2009 · 642 Inlägg

Jag själv ringde runt till några butiker förut om montering av just T70C i en Supra, då sa att det skulle bli knivigt eftersom att bilar innan -97 inte behöver ha startspärr originalt och så sa de något om att kontakter inte skulle passa, de flesta rekommenderade Cargard 850S istället. T70C är ju bra för att man kan installera så många extramoduler men ska man ha ett simpelt larm med 3-kretsstartspärr så funkar 850S.

Toyota Supra MkIV TT "HKS TwinTurbo" (1993)
nomine
11 maj 2010 · 12 Inlägg

Undrar samma sak fast om det går att ha ett T70C larm till en volvo 855 T5-r T gul - 95

DanneJ
11 maj 2010 · 642 Inlägg

Kan även jag skriva att jag monterade aldrig 850S utan T70C och det var inga problem överhuvudtaget.

Toyota Supra MkIV TT "HKS TwinTurbo" (1993)
855_R
12 juni 2010 · 48 Inlägg

hej! har problem med koppla in centrallåset på min 740 med centrallås. allt ja hittar till motorn e två kablar. vet inte hur ja ska koppla in de? nån som har gjort de på sin.

855_R
12 juni 2010 · 48 Inlägg

okej provade med två växlande relä men inte säker om ja koppla rätt.. motorena som sitter i dörrana har bra två kablar som låser eller låser upp beroende på vilken ja kör plus å minus på.. så ja kommer behöva ny centrallås motor till den ena dörren då.. beställde idag centrallås adapptern för trodde de inte gick koppla så med vanilga växlande relä..

vet du hur ja ska koppla reläna??

mvh

855_R
13 juni 2010 · 48 Inlägg

japp de har jag.. har en 740 -85.. precis inskaffat både bil å larmet så inte riktigt haj på alla kopplingar i bilen än.

sen såg ja idag de någon som bytt ut orginalrelät me.. nu blev de genast knivigare juh

Senast redigerat av 855_R (13 juni 2010)

855_R
13 juni 2010 · 48 Inlägg

åå tack tack nu ser ja att jag kopplat jätte fel=) ska prova de genast i morgon ett stort tack till dig=) hör av mig när ja provat

mvh

de ska va dom plus styrda utgångarna från larmet?

och 31 är jord va?

tack

Senast redigerat av 855_R (13 juni 2010)

fritszol
14 juni 2010 · 133 Inlägg

Är larm inte ganska överskattat? Den går igång när tjuven väl är i bilen och då tar dom dina dyra grejer och sticker. Då är man försen ändå..

evilaudio
14 juni 2010 · 16 195 Inlägg

fritszol skrev:
Är larm inte ganska överskattat? Den går igång när tjuven väl är i bilen och då tar dom dina dyra grejer och sticker. Då är man försen ändå..

när ska ett larm annars gå ignång då??   när larmet "tror" att de e inbrott elle?


larmet startar ju när dörrkontakten bryts.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Growe Fri fart för ett fritt folk!
14 juni 2010 · 13 744 Inlägg

anledningen att dom inte vill instalera t70c i äldre bilar är att dom äldre har ingen startspärr
och instalerar man larmet på en äldre bil och den försvinner kommer aldrig försäkringsbolaget godkänna larmet

därav förslaget med 850larmet istället då detta har inbyggd startspärr
och alltså inte enbart startmotor låsningen som vem som helst kopplar ur på 1sec

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
855_R
14 juni 2010 · 48 Inlägg

problemet blev löst=9 tack för din hjälp..

fritszol
22 juni 2010 · 133 Inlägg

evilaudio skrev:

fritszol skrev:
Är larm inte ganska överskattat? Den går igång när tjuven väl är i bilen och då tar dom dina dyra grejer och sticker. Då är man försen ändå..

när ska ett larm annars gå ignång då??   när larmet "tror" att de e inbrott elle?


larmet startar ju när dörrkontakten bryts.

Nej jag säger inte att larm kan funka bättre, jag säger bara att larm är överskattad. läs.

evilaudio
22 juni 2010 · 16 195 Inlägg

fritszol skrev:

evilaudio skrev:

fritszol skrev:
Är larm inte ganska överskattat? Den går igång när tjuven väl är i bilen och då tar dom dina dyra grejer och sticker. Då är man försen ändå..

när ska ett larm annars gå ignång då??   när larmet "tror" att de e inbrott elle?


larmet startar ju när dörrkontakten bryts.

Nej jag säger inte att larm kan funka bättre, jag säger bara att larm är överskattad. läs.

kan inte håll me dig..   larm skrämmer bort rätt många.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang