Audi 100, -90. El fel.

Gathor
18 juni 2010 · 150 Inlägg

Tror det är en Audi 100 iallfall. Men tror inte att modellen har så stor betydelse.

Polarns bil, och den har start problem när motorn har blivit blöt. (av regn eller tvätt m.m)

Vi testade igår att spola ner motor rummet med vatten, medans vi tvättade hela bilen och som vi misstänkte så startade inte bilen efter det. Den startar alltid efter att motorn har torkat.




Startmotorn hackar när man försöker starta, 2-3 sec så rullar startmotorn fint och sedan stannar hastigt, och startar sedan igen och stannar and so on.

Jag notera att det pös ut luft och kanske tillockmed vatten vid 2 tändstift, när man försökte starta bilen, tog och rensade lite runt tändstiften, och motorn va fortfarande död.

Notera att polerna på batteriet var extremt varma efter 4-5 försök att dra igång bilen och ett halv fullt batteri var helt slut på kraft.

Min första gissningar är att någon kabel har skadats och får kontakt med chassi eller neutral kabel när vattnet kommer. Och jag tänkte kolla ifall ni har några andra teorier eller någon idé vart man ska börja leta efter felet? tongue

Mvh Gathor.

Gathor
23 juni 2010 · 150 Inlägg

då kör vi en bump på denna tråd tongue

Har inte hittat nå kabelbrott tongue

Joakim-S Hobby Fotograf
23 juni 2010 · 650 Inlägg

kolla magnetventilen på startmotorn, och kolla efter fukt i fördelaren wink
Du kan ju börja där iallafall

Senast redigerat av ProXem (23 juni 2010)

MG e-HS (2021)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang