Köpråd Nissan 350z

daniel_k3 Bilförsäljare
26 oktober 2006 · 51 Inlägg

Hallå!

Har lite planer på att köpa en nissan 350 som rubriken beskriver, sålde min honda s2000 i våras och kör för tillf bmw 330ci men är återigen ute efter något lite mer sportigt!

Sprang över den här annonsen på blocket för ett tag sedan:

http://www.blocket.se/vi/9774579.htm?ca=20_s

Bilen är nyimporterad från USA, -03:a som gått 1000mil, läderklädsel samt bose stereo.

Det jag undrar nu!
¤ Ligger bilen i rätt prisläge? (ska självklart försöka att pruta lite) 
¤ Är det något som skiljer på USA versionen och den europeiska 
¤ Något speciellt jag behöver tänka på, Kolla upp extra noga 
¤ En kompis mitsu-eclipse från usa var spärrad vid 200/kmh, är alla USA bilar det?
¤ om det nu är som jag fruktar med hastighets spärr, vilket företag är bästpå att uppgradera/byta programvara/databox?

någon som har några andra tips/onda aningar ang köpet, skriv gärna.
Tacksam för all info jag kan få!

/ Daniel

Daniel Birgersson, S2000
Tidigare Bilar
Audi A3 1,8 T (S - line) , 9-3 Aero
Honda S2000 (2003)
powerhouse Mr.
26 oktober 2006 · 120 Inlägg

Priset ser ut att ligga helt ok enligt min åsikt. Det som du skall se över på bilen är bromssystemet. Detta är lite underdimensionerat om man inte har bytt ut till NISMO-kittet som finns att tillgå. I övrigt fungerar dessa bilar mekaniskt väldigt bra. Men dokumentation över service och då bromsar överlag är där du skall kolla. Och givetvis skillnader i lack/plåt så att den inte varit smälld eller dylikt

Henrik "Orientexpressen" Svensson
Skoda Fabia "Fabbe" (2009)
Hee-Maan
26 oktober 2006 · 3 113 Inlägg

jag tror att USA-versionen inte har sina blinkers vid fronten.. så fall e det här EU versionen men jag kan mycket väl ha fel... hmm

priset e jättebra tycker jag...

Semper Fi
Karlzzon The One Evolution
26 oktober 2006 · 1 627 Inlägg

det som är positift är ju att en bilfirma säljer den kan ju va lite seriösare då

Fäll ner pungen och landa
mrcelica
26 oktober 2006 · 1 639 Inlägg

Eftersom bilen gått så lite så behöver man ju knappast oroa sig för om den är ordentligt servad osv...
Riktigt grym o kul bil för dessa pengar. KÖP !!! smile
Har haft turen att få provköra en (dock en roadster)
Kan säga att du aldrig mer lär titta åt en BMW 3-serie efter du kört denna bil, dom är underbara...

Senast redigerat av mrcelica (26 oktober 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
SniZa
26 oktober 2006 · 314 Inlägg

Jag såg annonsen för nån vecka sen...

Hade den haft manuell låda hade jag ägt den nu kan jag säga.... Den e sååå feeet!!!!

Åk o kolla på den.. Känns det rätt så slå till.. Priset är bra...

Lycka till...

Nissan 350z "VSR" (2004)
geva
29 oktober 2006 · 38 Inlägg

I USA finns den i fyra versioner:
350Z, Enthusiast, Touring och Track.
Jag är inte helt säker, men jag tror att det är bara Track-modellen som har Brembo bromsar och 18” smidda RAYS samt 6vx-manuell låda.
Möjligen är det också så att den har 10-15 hk mindre med automat.
Har också ryktats att Europa-modellen har styvare chassi.
Funderar också på om den har bara antispinn och inte antisladd (ESP).

Den vita i annonsen är nog en Touring, de brukar ha skinn och Bose.
Några små skillnader jag kan se är att den saknar knapparna på rattens vänstra eker (till stereo/telefon), sidoblinkers under Z och att den har en smalare och högre insänkning bak för nummerplåten.

Annars tycker jag att den är riktigt snygg och ovanlig pärlemorvit!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang