BMW 316 e30 -90a rycker o hackar?

ChrilleBille Drar breställ genom McDriven
21 juni 2010 · 228 Inlägg

Tjena!

Köpte mig en e30 316 årsm 1990 idag billigt..  Killen jag köpte den av sa att efter en stunds körning så börjar den dö, o för o hålla igång den måste man gasa fullt ett par minuter, sen slutar det..

Iaf, jag provkörde lite och kom till en backe, bensinmätaren stod på en bit över reserv.. I backen började den hålla på så..  Annars inte alls..  Iaf, tankade 300kr när jag köpt den, och hela vägen hem (ca 5-6mil) så har det aldrig hänt, varesig i ner eller uppförsbackar..   Sitter det nån förpump i dessa eller vad kan va felet?

Sen undrar jag ifall den kan få lite halvkrasslig tomgång / gång på låga och "tunga" varv om avgaset fattas?.. Det ramlade enna av. smile


MVH ChrilleBille

No dice !
ChrilleBille Drar breställ genom McDriven
23 juni 2010 · 228 Inlägg

Ingen som har en tanke?

No dice !
Noxxer
23 juni 2010 · 1 482 Inlägg

Hm. Kan va massa saker. Är inte helt hemma på M40 motorer.

Prova tanka i mer och se om det är det som strular. Kolla soppafiltret, stiften, Lmm, luftfilter, spjälhus, läckor, trasiga givare.. finns ju endel..

BLT Service
Theracords Music Label
ChrilleBille Drar breställ genom McDriven
24 juni 2010 · 228 Inlägg

Ja, ja tankade ju i 300kr när jag körde hem bilen och det hände inte sen dess.. Iofs så är bensinen snart slut nu med, och det händer inte.. Lite halvskumt.. Men jag tänkte ja skulle se över tändstift och lite sånt när jag får tid smile

No dice !
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang