Angående: Volvo T-Gul Träffen 2010 Lördagen den 28:e Augusti

Fire-Fox
24 juni 2010 · 632 Inlägg

:::Info:::

*** T-Gul Träffen 2010 ***

Plats: TM-Racing, Fredsgatan 2 Katrineholm
Datum: 28:e Augusti 2010
Tid: Samling kl 11:00 hos TM-Racing
Träffansvariga: Tobias (Fire-Fox) & Martin (R-efined)
Övrigt: Tag med en stor sol och ett strålande humör.

Personen/personerna som var ansvariga förra året 2009 antar jag inte komma fixa något i år? Jag personligen skulle tycka det var riktigt trevligt om det anordnades en träff även i år eftersom det blivit lite av en tradition att försöka samla så många som möjligt av våra solgula bilar en gång om året.

Jag tycker att Katrineholm är en utmärkt plats även i år för träffen eftersom det ligger ganska så centralt i Sverige. Det finns fina fotomöjligheter och att ha TM-Racing som samlingsplats är ju kanon.

Jag ställer mer än gärna upp på att försöka ordna en seriös T-Gul träff och kan givetvis prata med Thomas på TM-Racing om man kan vara där även i år

Har även fått fullt stöd ifrån min klubb jag är medlem i. Gamla kära NordicR vilket jag är riktigt tacksam för!

:::Planeringen:::

Jag tänkte mig något i stil som förra året. Först en samling hos TM-Racing där man ställer upp alla bilar på gräset, pratas vid och umgås lite. Sedan så ska jag prata med Thomas om man kanske kan få en rundtur hos TM-Racing och se vad grabbarna sysslar med. Därefter om det kanske blir någon eller några roliga aktiviteter.

Sedan blir det den klassiska karavanen genom Katrineholm där alla gulingar åker i ett långt led och sedan stannar vid något vackert ställe för fotografering.

:::OBS:::

Vill gärna har förslag på saker och ting man kan ändra på? Sedan vilket datum man kanske skulle planera in träffen. Så kom igen nu gott folk. Visa ert intresse och tyck till!

:::Länkar:::

http://www.nordicr.com/
http://www.tmracing.se
http://www.katrineholm.se/

Mvh/Tobias!

:::Bilder ifrån T-Gul träffen i Katrineholm 2009:::

https://www1.garaget.org/archive/59/58622/151039/large_151039-1579460.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/41015/large/756708_bprarm.jpg

________________________________________________
Rubriken redigerad enligt Garagets Rubrikssanvisningar.
// Moderator
________________________________________________

Senast redigerat av Fire-Fox (30 juli 2010)

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo V70N (2003)
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Stigberg
24 juni 2010 · 22 Inlägg

Tycker detta låter skit bra Tobias smile Jag kommer garanterat ställa upp på en sådan träff igen wink

Vaktkonstapeln
24 juni 2010 · 51 Inlägg

Kanonidè Tobbe! Jag är på. Katrineholm och TM Racing låter som en utmärkt ställe att träffas på.  Hoppas nu fler är på!

Volvo S40 T4 "Saint Croix Engineering" (1999)
Fire-Fox
25 juni 2010 · 632 Inlägg

Tackar så jätte mycket för erat visat stöd och intresse smile.

Jag tänkte ta kontakt med Thomas på TM-Racing så snart som möjligt nu och se hur det ligger till med dem. Vilket datum och tider som skulle passa. Därefter kan man ju börja planera in ett datum för träffen utifrån det.

Mvh/Tobias

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Volvo V70N (2003)
WOLDERT
25 juni 2010 · 100 Inlägg

Jag kommer givetvis att komma dit men troligtvis utan bilen då den är totalt nedskruvad.
Förra året var helt suveränt sköj och det ska blil ännu fler bilar även detta år!!! smile

// B

Volvo S60R AWD "Flashgrön" (2005)
Volvo 855 T-5R T-Gul "T 5 R" (1995)
Volvo 855 R "WeldParts Performance" (1997)
karlitoo
25 juni 2010 · 263 Inlägg

Inga T-röda tillåtna :'( ?

Volvo 854 R - T-RÖD - STEG 3 AUTOTECH -
TGul
25 juni 2010 · 14 Inlägg

Detta är självklart av intresse, var jättekul förra året. Jag kommer!!!!!

Fire-Fox
26 juni 2010 · 632 Inlägg

WOLDERTH skrev:
Jag kommer givetvis att komma dit men troligtvis utan bilen då den är totalt nedskruvad.
Förra året var helt suveränt sköj och det ska blil ännu fler bilar även detta år!!! smile

// B

Förra året var underbart trevligt smile. Extra kul för dig som kastade iväg turbon längst också wink.

Kommer sakna din fina guling på träffen Björn men riktigt kul att du försöker komma på träffen i alla fall.

Mvh/Tobias!

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Volvo V70N (2003)
Fire-Fox
26 juni 2010 · 632 Inlägg

karlitoo skrev:
Inga T-röda tillåtna :'( ?

Du är självklart välkommen att komma och kolla m.m. smile

Dock är karavanen och utställningen bara för gulingar denna gång tyvärr wink.

Mvh/Tobias!

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Volvo V70N (2003)
Fire-Fox
26 juni 2010 · 632 Inlägg

TGul skrev:
Detta är självklart av intresse, var jättekul förra året. Jag kommer!!!!!

Kanon! smile. Kul att fler ställer upp. Ska försöka sprida detta till så många gulingar jag kan på Garaget.org

Mvh/Tobias!

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo V70N (2003)
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Pinnenpabacken
26 juni 2010 · 402 Inlägg

Om inte tid och datum ställer till det så kommer jag, och förmodligen Timmy också med våra gulingar:) Skall bli kul, då det är våran första träff med så många deltagare.tongue

volvo-racer
26 juni 2010 · 724 Inlägg

Ingen gul detta år men jag glider mer än gärna ner med min röda smile

Berntsson
26 juni 2010 · 49 Inlägg

Hade varit sjukt skoj att vara med, men har inte fått tillbaka bilen från lackeraren dåsad

R-efined
27 juni 2010 · 152 Inlägg

jag kommer garanterat att deltaga med min gula, då min är mappad och 100% klar nu :--D    bra tobbe att du tog tag i detta tycker jag:) kanske även att vi hinner få klart näsholms t-gula också då blir vi ännu fler wink

Timmy850
27 juni 2010 · 7 Inlägg

Som farsan (Pinnenpabacken) skrev, om tid och datum inte strular till sig så kan ni självklart räkna med oss:P mvh Timmy

Honkens
27 juni 2010 · 11 Inlägg

ska bli skoj att träffa er även iår om detta går av stapelen vilket jag givetvis hoppas på. ses där gott folk.

Fire-Fox
27 juni 2010 · 632 Inlägg

Riktigt kul att så många har visat sitt intresse smile. Ska bli riktigt trevligt att få träffa er alla.

Jag har fått önskemål från några personer att träffen ska läggas i slutet av Juli eller någon gång i Augusti.

Detta tycker jag låter som ett bra förslag eftersom då hinner så många som möjligt ta del av informationen och planera in denna träff i kalendern. Sedan är det mindre chans att den krockar med någon annan träff om man lägger den lite senare.

Ska framföra detta när jag pratar med Thomas på TM-Racing.

Folk som känner till Katrineholm eller om någon annan har förslag vart man ska stanna efter karavanåkningen får gärna ge era åsikter om det smile. Annars så blir det att vi stannar vid Djulö som förra året. Vackert beläget nere vid vattnet med fina fotomöjligheter och ett stort fik där man kan äta gott och sitta ner för en avkopplingsstund.

Mvh/Tobias!

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Volvo V70N (2003)
FredrikN
27 juni 2010 · 83 Inlägg

Härligt med en T-Gul träff i år igen, var riktigt häftigt förra året!

Kommer garanterat ner och kollar smile

Volkswagen Caddy 1.9 SDI "SERVICEBIL" (1997)
rapster
28 juni 2010 · 104 Inlägg

Tummarna upp! Kommer garanterat smile

Fire-Fox
5 juli 2010 · 632 Inlägg

Jaha gott folk nu har jag idag tagit kontakt med Thomas på TM-Racing och han tyckte det skulle vara väldigt trevligt att ha träffen hos dem även i år smile. Men han hade fullt upp och mycket att göra nu på företaget. Vissa har tagit semester m.m. så han skulle fundera ut tills nästa vecka när det passade honom bäst.

Men vi skulle försöka planera in T-Gul träffen 2010 antingen vecka 31 eller 32 som är veckorna före Vallåkra eller vecka 34 som är veckan efter.

Därför vill jag att så många av er nu skriver när det kanske skulle passa er bäst så man kan ta veckan när så många som möjligt kan komma.

Själva träffen kommer bli ganska likt den som var förra året. Först samling hos TM-Racing på gräsmattan där man radar upp sig snyggt. Pratar med varandra om bilintresset och sedan tar lite bilder. Därefter kommer Thomas ha en genomgångs tur på företaget TM-Racing så alla får se hur dem jobbar och stället ser ut. Därefter kanske det kommer planeras in andra aktiviteter. Senare på dagen kommer alla gulingar åka på en lång karavan genom vackra Katrineholm för att sedan stanna vid Djulö som ligger fint till vid vattnet där träffen avslutas. Där finns även ett café så man kan koppla av och äta något gott.

Mer information om träffen kommer som sagt att dyka upp nästa vecka när jag och Thomas bestämt datum och tid för träffen. Men redan nu vill jag veta vilken av veckorna som ni absolut inte kan på.

Mvh/Tobias!

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Volvo V70N (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang