Kylfläkten vill inte starta?

Jlmmy
20 juni 2010 ·

Tjenare! smile

Efter en liten klantig sak så råkande jag komma åt och kortsluta något när jag höll på att fixa med bilen "glömmde lossa + polen"

Men i vilket fall som helst, så funkade värken elshissarna,stereon vad jag såg just då.. så tog en titt bland säkringar m.m och fick syn på att min 80amp säkring hade gått så bytte den och sedan funkade allt kalas..

Förutom när jag varit ute och kört en stund och stängde av bilen så märkte jag av att den kokade och bilen hade gått varmt.. orginal tempen inne bilen hade visat normal temp hela tiden...

Men i vilket fall  som helst så efter lite koll så fick jag se att elfläkten inte vill starta?
Jag har tästat att koppla fläkten direkt till batterit och då startar den direkt?

Det bör ju finnas något relä någonstans men är det någon som har koll på vart det kan sitta på min mitsubishi evo 1?

För det värkar som att det är något relä som krånglar, tacksam för svar/tips smile

mvh

falmo
24 juni 2010 · 473 Inlägg

Kan var arelåt som har pajat men vanligt är dock att givaren som sitter i kylen ger sig .
du kan testa detta genom att du men tänningen på tar väck kontakten och byglar de två stiften om du har två på vissa finns det tre stift detta är för att vissa fläktar går på två olika hastigheter om jag inte mins fel så är det de båda yttre som skall byglas inte säker men du kan testa dig fram . om du får igång fläckten med detta så byt givaren så ska det funka igen

lellejohansson
24 juni 2010 · 59 Inlägg

du ska bygla 30 o 87 på relät så ser du om halva slingan är hel iallafall

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang