S40N startar inte vad ska jag göra?

MasterCar
25 juni 2010 · 390 Inlägg

Tja!
Har en S40N 2005 som inte vill starta har testat med alla nycklar men det startar inte. vad ska jag göra? vad kan felet vara??

Mvh Mastercar

THEBADGUY Gorgilus addictus
25 juni 2010 · 4 736 Inlägg

Går startmotorn runt?

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
MasterCar
25 juni 2010 · 390 Inlägg

Nej..när jag vrider nyckel för att starta är det helt tyst...inte ett ljud kommer från motorn..

isak90
25 juni 2010 · 1 997 Inlägg

Kolla batteriet? Prova med startkablar o startar den inte då så får du börja felsöka..

Stjernfelt Volvo performance for life !
25 juni 2010 · 183 Inlägg

Står inget om "tillfällig startspärr" eller något liknande i displayn? Kan vara något vajsing med styrboxen i värsta fall, vet en som fick byta styrbox till dessa efter liknande problem. Kan förståss också vara en tillfällighet iochförsig. Prova dra - polen på batteriet, (kolla även så där är kräm på batteriet givetvis) annars är det bara felsökning som gäller så in i kaklet smile

Powered by autotech.
Ford Focus ST "ATM" (2007)
Volvo V70 2,5FT "ATM300" (2009)
MasterCar
25 juni 2010 · 390 Inlägg

funkar inte med startkablar heller. En polare hande samma problem med sin V70 2008 och då fich han byta ut nyckellåset eller vad man kallar det..stället där nyckeln sätts in.  Problemet är att den inte är hemma på parkeringen utan någon annanstans. Så det är också ett problem..
Kan någon säga ett par saker som kan vara orsaken till problemet?? Så att jag kan testa mig fram lite..annars låter jag den stå där om inte någon vet hur man får bort rattlåset så att jag kan dra den med min andra bil..

MasterCar
25 juni 2010 · 390 Inlägg

kan man få bort rattlåset?? Så att man kan dra bilen.

jok3 Lastbilsschaffis
25 juni 2010 · 886 Inlägg

Om du kan vrida runt nyckeln så ska väl rattlåset lossna eller? Det är väl inte ett elektriskt på dem bilarna.

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
MasterCar
25 juni 2010 · 390 Inlägg

jo när nyckeln sätts in så ska kopplas rattlåset ur. Men nu gör den inte det trots att nyckeln är inne.

mange_240
25 juni 2010 · 1 562 Inlägg

assistanskåren försäkringen kan täcka stordelen av denna kostnad beronde på vad du har försäkring

DaAddez Volvofreak
25 juni 2010 · 356 Inlägg

Hade samma proble med min, byte av tändninglås på volvo blev det, sitteer en antennring runt som var sönder..

// Andreas
S40N T5-04
JaggaChafen Tesla Senior Technician
25 juni 2010 · 2 307 Inlägg

OK mycket gissningar i denna tråden ser jag.

V70 II 08 har inte samma lås.
Ja det e ett elektriskt rattlås.
Nej det sitter ingen antennring runt låste på S40N.

Nu till fakta.

Nej du kan inte få bort rattlåset så bilen går å dra.

Troliga orsaken e tändningslåset men det kan också vara rattlåset. Eller hundra andra saker.....

Tipps till dig ring bärgan å få den till Volvo.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang