Nitr00x
Streets Of Sundsvall Crew
26 juni 2010
· 482 Inlägg
Mike_87 skrev:
Min 850 drar mycket vatten så jag har nog också dålig topplockspackning, tyvärr
Har hört att topplockspackningen på 850 består av två delade toppar.
Du måste eventuellt också ta bort kamremmen.
En gammal 740 är det ju bara lossa toppkåpan och på med packningen - hur lätt som helst.
tror du tänker på ventilkåpans packning denna är lätt att byta men kommer inte hjälpa dig mot ditt problem utna det är nog just topppackningen du oxo bör byta dvs packningen mellan toppp/block
och för att göra det får du lyfta turbo/grenrör kamrem slangar kablar mm .. dvs en hel del skit som kan gå fel om man inte vet vad man gör
Nurminen_ skrev:
Tycker inte det vore någon större skillnad mellan att byta på en 740 och en 850 men känner du dig osäker är det absolut inget du bör ge dig på
Och som jag alltid säger så är "topplockspackning" ett benämningsord för alla jävla fel du kan få på en motor.
Att lyfta toppen och bara montera en ny packning känns bortkastat och det lär knappast bli bra
Du bör åtminstone se om toppen är rak/sprickfri och bör nästan lämna bort den på planslipning för att få bästa resultat
Det är billigare att lämna bort arbetet än att göra det själv och misslyckas och sedan lämna bort det
Senast redigerat av Nitr00x (26 juni 2010)