Volvo 740 GLT -90 tryckregulator.

744GLT
27 juni 2010 · 809 Inlägg

tjenna. har märkt att bilen säger till att bensinen börjar ta slut när jag har ca 10-20 liter bensin kvar men det stämmer inte. då kom jag på att en kompis hade samma problem och då var det bara att dra loss slangen från tyckregulatorn så eventuell luft kommer ut. Men när jag drog ut slangen så kom det ignenting. inte ens bensin. är det taskig soppa pump eller är tryckregulatorn sönder då?

MvH Tommy

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
27 juni 2010 · 3 180 Inlägg

är motorn igång och du drar returledningen från BTRen ska det spruta soppa, är motorn avstängd och soppapumpen inte går ska det inte komma någonting, möjligtvis ett par enstaka droppar som ligger och jäser i krokarna.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
XeptiQ Whatever :)
27 juni 2010 · 1 652 Inlägg

eller så sätter du på en en regulator som " bygger upp " trycket lite mer.. finns på de flesta turbo rödblock. jag har nyligen bytt den på min bil när jag såg att membranet i denna " ufo " liknande sak vart skrot.. nu är de bättre tyck i railen..

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
744GLT
27 juni 2010 · 809 Inlägg

NITROUS skrev:
är motorn igång och du drar returledningen från BTRen ska det spruta soppa, är motorn avstängd och soppapumpen inte går ska det inte komma någonting, möjligtvis ett par enstaka droppar som ligger och jäser i krokarna.

kom inte ett smack när motorn va igång

fejtBeeenz
27 juni 2010 · 36 Inlägg

744GLT skrev:

NITROUS skrev:
är motorn igång och du drar returledningen från BTRen ska det spruta soppa, är motorn avstängd och soppapumpen inte går ska det inte komma någonting, möjligtvis ett par enstaka droppar som ligger och jäser i krokarna.

kom inte ett smack när motorn va igång

tror de är en vacuumslang endast till tryckregulatorn , iaf bara den som man kan dra bort utan svårighet?!

744GLT
28 juni 2010 · 809 Inlägg

fejtBeeenz skrev:

744GLT skrev:

NITROUS skrev:
är motorn igång och du drar returledningen från BTRen ska det spruta soppa, är motorn avstängd och soppapumpen inte går ska det inte komma någonting, möjligtvis ett par enstaka droppar som ligger och jäser i krokarna.

kom inte ett smack när motorn va igång

tror de är en vacuumslang endast till tryckregulatorn , iaf bara den som man kan dra bort utan svårighet?!

den som sitter längst fram är kopplad till ett rör som går till soppa pumpen smile

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
28 juni 2010 · 3 180 Inlägg

drar du slangen som går tillbaka till tanken ska det komma soppa med motorn igång, den som går till inssuget är för att den ska ge rätt soppatryck och därifrån kommer ingen soppa.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
744GLT
28 juni 2010 · 809 Inlägg

NITROUS skrev:
drar du slangen som går tillbaka till tanken ska det komma soppa med motorn igång, den som går till inssuget är för att den ska ge rätt soppatryck och därifrån kommer ingen soppa.

aa men det kommer ingen bensin från den sidan som går tillbaka till tanken med motorn igång.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang