Vart finns elkabeln till draget på en 850?

Skaune
29 juni 2010 ·

Hej!

Skulle dra släp med 850in igår för första gången, insåg dock att inte elen var inkopplad till draget, sladden gick upp till dräneringen och in i högra baljan i bagaget. Men sen rev jag ut sidoklädsel på bägge sidorna, men hittar ingen kabel till draget och koppla med? det är ett volvo originaldrag! Men vart är kabeln?

Jerk-R
29 juni 2010 · 593 Inlägg

Om du kollar på baklysena så sitter där en multikontakt som matar alla lampor i baklyktan..
Runt om desas finns det ett par hål där man kopplar på det kablaget du pratar om.. Jag har rivit ur den härvan ur min bil.. Vart bor du? Du skulle kunna få mitt kablage då jag demonterat dragkroken helt..

//Jerker

Skaune
29 juni 2010 ·

Jerk-R skrev:
Om du kollar på baklysena så sitter där en multikontakt som matar alla lampor i baklyktan..
Runt om desas finns det ett par hål där man kopplar på det kablaget du pratar om.. Jag har rivit ur den härvan ur min bil.. Vart bor du? Du skulle kunna få mitt kablage då jag demonterat dragkroken helt..

//Jerker

De kan jag inte minnas att det gör? där sitter en lampcheck enhet och så e de bara kopplat till mina baklysen? och så kablage till elantennen? som för övrigt gett up.. sad

Jag bor i Malmö!

Jerk-R
29 juni 2010 · 593 Inlägg

Okej.. lite långt till malmö.. Du ska inte uppåt på någon träff typ västervik, rättvik eller örebro?

Ska se om jag hittar på härvan så kan jag ta bild på den och vart den kopplas in..

//Jerker

Skaune
29 juni 2010 ·

Jerk-R skrev:
Okej.. lite långt till malmö.. Du ska inte uppåt på någon träff typ västervik, rättvik eller örebro?

Ska se om jag hittar på härvan så kan jag ta bild på den och vart den kopplas in..

//Jerker

Tack! nä du de ska jag inte, jag kör sällan på träffar.
men en bild e guld värd, så ska jag se om jag hittar en på skroten kostar inget där! smile

Jerk-R
29 juni 2010 · 593 Inlägg

Hittade härvan men inte "Kontrollmodulen" till den..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/84716/large/956229_pbwlmc.jpg

Från vänster så ser du först kontakten som man kopplar på vid antennen, den ligger vid antennhålet
sen har du ett par större multikablar där reläet sitter som jag inte hittar..
de 3 lösa kablarna på vänstersidan kopplar man in på baksidan av vänster baklyse för att sno signal för dimljus bak, blinkers och backljus.
sedan till höger så har du en lös kabel för att sno signalen för höger blinkers
brevid hänger 2st lite större kontakter, det är dessa som ska gå till dragkrokskontakten vad jag kan minnas..

Hoppas det underlättar för dig smile

//Jerker

Skaune
29 juni 2010 ·

ja tack! de hjälpte, för den kontakten finns nog inte på min härva? men borde deinte sitta där original monterade?

Jerk-R
29 juni 2010 · 593 Inlägg

Den borde sitta där ja.. frågan är varför den inte gör det eftersom att du har dragkrok...
Jävla lustigt det där..

//Jerker

Skaune
29 juni 2010 ·

Jerk-R skrev:
Den borde sitta där ja.. frågan är varför den inte gör det eftersom att du har dragkrok...
Jävla lustigt det där..

//Jerker

Ja men dragkroken är eftermonterad av förra ägaren, bara för att hänga på en cykelhållaare fick jag reda påå i efterhand. men ska ner igen o riva o se en gång till hur de kan ligga till! tusen tack för hjälpen iaf!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang