Vart gör folk av sitt gamla kraffs?

FoXoN
3 juli 2010 · 502 Inlägg

Tjena.

Ibland har jag funderat på vad folk gör av sina gamla grejer. Alltid samma sak varje år i butikerna. Dom säljer tonvis av fläktar varje sommar. Sparar inte folk sina fläktar från sommaren innan?

Samma sak gäller Julprylar. T.ex Ljusstakar? Såna säljs ju också tonvis varje Vinter.

I vårat hushåll så behöver vi aldrig köpa nya saker. Vi sparar på dom prylarna och tar fram dom igen varje sommar/vinter.

Hur gör ni?

Mvh//Alex

ZonaX Svetsare
3 juli 2010 · 3 150 Inlägg

Sparar såklart, dock kan det ju hända att dom går sönder ibland = nya prylar  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
FoXoN
3 juli 2010 · 502 Inlägg

ZonaX skrev:
Sparar såklart, dock kan det ju hända att dom går sönder ibland = nya prylar  smile

Jo det är sant. Men det är lite lustigt... Verkar vara många fläktar som går sönder i såntfall. xD

ZonaX Svetsare
3 juli 2010 · 3 150 Inlägg

FoXoN skrev:

ZonaX skrev:
Sparar såklart, dock kan det ju hända att dom går sönder ibland = nya prylar  smile

Jo det är sant. Men det är lite lustigt... Verkar vara många fläktar som går sönder i såntfall. xD

Det finns ju några stycken personer i Sverige  tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
FreddeK
3 juli 2010 ·

sen föds det nytt folk varje år och dör folk varje år, det måste man också ha med i beräkningen=)

Strongman
3 juli 2010 · 203 Inlägg

Har köpt en ny fläkt per år, skitsmidigt!
Man köper den billigaste man hittar för under 100kr, använder den fram till september sen går den sönder och man slänger den och slipper ta upp plats smile

Volvobrud83 The one and only ;) Take it or live it :P
3 juli 2010 · 327 Inlägg

Jag spar, och kastar när det går sönder.

Fullt ös medvetslös....
VOLVO- a better way of living.
Old Volvo never dies they only go faster.
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
M103
3 juli 2010 · 1 570 Inlägg

Jag tror förklaringen är att det mesta som tillverkas numera ska vara så billigt som möjligt och då blir kvaliteten lidande. Förr i tiden tillverkades det mesta i Europa eller i Sverige, nu är allt kinesiskt. De kan bygga bra grejer men inte om det ska vara gratis. Då blir det sk-t och slit och släng.

Senast redigerat av M103 (3 juli 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang