Mitsubishi Eclispe 93.a

Kaffepannan
4 juli 2010 · 15 Inlägg

Hej ! Är inte så bra på detta me bilar men ska försöka så gott jag kan smile. Jo de är såhär jag har en Mitsubishi eclipse 93.a och den har börjat strula lite nu så innan jag ringer till mekonomen så ville jag höra lite av er va ni tycker jag ska göra tongue.

Felet på bilen är att den knappt/inte klarar hålla sig i liv på tomgången. Startar bilen så dör den nästan. Har öppnat huven och motorn hoppar lite men inte så värst mkt. Har läst lite här inne och försökt få reda på va de kan vara för fel. 2 saker jag läst är att bränsle insprutet kan vara fel/konstigt eller att ena cylindern inte tänder så man får byta tändstift/kabel. Har bytt tändstift och va på mekonomen efter tändsladden men dom hade ingen sån just då. Men som sagt har ni någon fundereing på va de kan vara för fel ? Jo ett till fel är att avgasröret inte sitter ordentligt i me den sista delen (rostat sönder tyvär). Kan de påverka något? Bor i norge just nu så har inte lust att slänga ut allt för mkt pengar på bilen eftersom köpte den bara för 15K tongue.

Tacksam för alla svar och skulle jag varit otydlig får ni skriva de smile.

MVH FREDRIK !

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
4 juli 2010 · 5 650 Inlägg

visst kan trasiga rör få bilen och gå skit men beror helt på vart hålen sitter

men ja skulle tippa på att du behöver göra rent tomgångsmotorn eller tomgångsventilen som den igentligen heter brukars oftast räcka med en rengöring så är allt som de ska igen bara prova kostar ju inget liksom

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Kaffepannan
4 juli 2010 · 15 Inlägg

Ok nu får du vara lite nogranare med vad som menas me de tongue var sitter den och hur rengör man den smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang