bra bakhjulsdriven bil till vintern?

zeolt
31 oktober 2006 · 77 Inlägg

Söker en hyfsad okej bakhjulsdriven bil till vintern, man är ju ungdom o behöver ngt att roa sig med vintern, ngra förslag?  inget dyrt!

E30Tompa Rörpulare
31 oktober 2006 · 1 453 Inlägg

Kika på min wink

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW E61 m5 (2007)
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
MilleN
1 november 2006 · 9 108 Inlägg

Omega givetvis, finns 2,0 med 115hk för väldigt billig peng, har haft några såna som vinterbilar, funkar peeerfekt. Lägg över 10k så kan du få en 3 liters sexa på 156hk och med lamelldiffad bakaxel.

zeolt
1 november 2006 · 77 Inlägg
twin_cam Smålänning
1 november 2006 · 7 877 Inlägg

Mercedes 200?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
MrTurbo Better than God \o/
1 november 2006 · 1 883 Inlägg

Finns inga rwd bilar som är bra på vintern.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
sneaky200sx japs-nörd
1 november 2006 · 76 Inlägg

en agadiffad 740 funkar fint smile

Den som ingen Turbo har, den får åka utan Bar
heltsonika Rebel with a cause
1 november 2006 · 224 Inlägg

Inga bakhjulsdrivna bilar som är bra på vintern?? Jisses...  Kan tänka mig att Mustangen inte är något vidare i vinterföre men att dra alla bakhjulsdrivna bilar över en kam är väl att ta i?

Har man lite pengar så är nog antisladd svårt att få men desto roligare utan.. tongue

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
1 november 2006 · 5 753 Inlägg

sierra är mkt rolig på vintern å lika så på sommaren oxå tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Redbull Moderator+
1 november 2006 · 1 081 Inlägg

heltsonika skrev:
Inga bakhjulsdrivna bilar som är bra på vintern?? Jisses...  Kan tänka mig att Mustangen inte är något vidare i vinterföre men att dra alla bakhjulsdrivna bilar över en kam är väl att ta i?

Har man lite pengar så är nog antisladd svårt att få men desto roligare utan.. tongue

Bakhjulsdrivet är ju dock inte bättre på något sätt än FWD på vintern och man ska se det ur den vettiga synvinkeln att ta sig fram ...

Att leka med är ju givetvis en rwd hyfsat mycket roligare än fwd dock.

Mvh

Vem jag?
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
1 november 2006 · 5 753 Inlägg

Redbull skrev:

heltsonika skrev:
Inga bakhjulsdrivna bilar som är bra på vintern?? Jisses...  Kan tänka mig att Mustangen inte är något vidare i vinterföre men att dra alla bakhjulsdrivna bilar över en kam är väl att ta i?

Har man lite pengar så är nog antisladd svårt att få men desto roligare utan.. tongue

Bakhjulsdrivet är ju dock inte bättre på något sätt än FWD på vintern och man ska se det ur den vettiga synvinkeln att ta sig fram ...

Att leka med är ju givetvis en rwd hyfsat mycket roligare än fwd dock.

Mvh

av egen erfarenhet så håller jag bakhjulsdrivna bilar för å ta sig fram bättre än framhjulsdrivna på vinter!!

såvida man inte backar med den framhjulsdrivna bilen haha tongue

men då har ja gdock inte kört nån nyare framhjulsdriven bil heller men men smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
chrizz Administratör
1 november 2006 · 11 790 Inlägg

*host* fyrhjulsdrift *host*





wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
J-FORSGREN Dä ä bare o åk
1 november 2006 · 798 Inlägg

någon bmw e30 såklart!

heltsonika Rebel with a cause
1 november 2006 · 224 Inlägg

Redbull: Visst är det möjligt att fwd är bättre på vintern men att säga att ingen bakhjulsdriven bil är bra på vintern är ju löjligt. Sen kan man ju fundera över vad som är bra eller dåligt. Själv tycker jag att en bra bil på vintern ska starta i alla väder, hålla en varm kupé, ska gärna vara kul att gasa runt i och helst bakhjulsdrift med ev. antisladd. Sen skadar det ju inte om den ser okej ut så att man slipper skämmas. Saknar den något av dessa är det ingen bra vinterbil i mina ögon...

Jag hade köpt en BMW E30

William
1 november 2006 · 178 Inlägg

Jeep Wrangler, bakhjulsdriven med lamelldiff, funkar kanoners att sladda runt med wink
..sen kan du ju koppla in framaxeln när du ska dra loss nån wink

Storas Avstängd
1 november 2006 · 196 Inlägg

sneaky200sx skrev:
en agadiffad 740 funkar fint smile

Håller fullständigt med big_smile

C2racing
1 november 2006 · 238 Inlägg

Köpt den bästa bakhjulsdriva bilen, en Toyota starlet fram till -84:a...frukansvärt underhållande bilar på drygt 700 kilo

scirocco8v
1 november 2006 · 51 Inlägg

Manta B!

onej84
1 november 2006 · 1 854 Inlägg

Köp en seven dom är odödliga (nästan) 740 alltså smile
OBS med insprut, förgasare suger

Spelis
1 november 2006 · 1 926 Inlägg

*Host* Skryt *Host*


wink


chrizz skrev:
*host* fyrhjulsdrift *host*





wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang