BMW e39 Farthållare

BMWJohan
10 juli 2010 · 21 Inlägg

Hallå smile har precis köpt en BMW 528i år-00 ca 30 mil där ifrån jag bor. Men på väg hem så kom ja på de att ja har ju farthållare. Skulle testa den, men när ja trycker så visar den inte någon lampa i instrumentpanelen att den är aktiverad. Hur gör ja? Har kollat alla säkringar osv men det är som de ska va.

Är det någon som vet va det kan va eller liknande?

Tackar så mycket på förhand smile MVH Johan

Clintan66
10 juli 2010 · 2 011 Inlägg

De fungerar antagligen likadant allihop. Multiratt?
Aktiverar min. (Tänds en grön lampa)
Trycker sedan på + knappen och den är på.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
BMWJohan
11 juli 2010 · 21 Inlägg

precis, har den ratten. så den ska inte lysa direkt?! få gå ut och testa sen smile tusen tack för tipset smile

Alecci
11 juli 2010 · 2 014 Inlägg

På min sitter det i alla fall en knapp mellan ratten och reglaget för dimljusen. Den får man trycka in en gång för att aktivera farthållaren. Därefter får man trycka på + eller - för att markera en hastighet som den ska hålla.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Pedaal
11 juli 2010 · 601 Inlägg

BMWJohan skrev:
Hallå smile har precis köpt en BMW 528i år-00 ca 30 mil där ifrån jag bor. Men på väg hem så kom ja på de att ja har ju farthållare. Skulle testa den, men när ja trycker så visar den inte någon lampa i instrumentpanelen att den är aktiverad. Hur gör ja? Har kollat alla säkringar osv men det är som de ska va.

Är det någon som vet va det kan va eller liknande?

Tackar så mycket på förhand smile MVH Johan

http://i.ehow.com/images/a05/8a/8t/set- … 00X800.jpg
Vet att inte ratten är den samma men symbolerna är lika. Du trycker först på knappen som är ovanför I/0 och sedan till höger på +. då ska grön lampa lysa på intrumentpanelen och farten bibehållas. Vet ej exakt men tror du måste köra snabbare än 50 för att den ska funka?! Har för mig de var så på min 528 -98

Senast redigerat av Pedaal (11 juli 2010)

Pedaal
11 juli 2010 · 601 Inlägg

Alecci skrev:
På min sitter det i alla fall en knapp mellan ratten och reglaget för dimljusen. Den får man trycka in en gång för att aktivera farthållaren. Därefter får man trycka på + eller - för att markera en hastighet som den ska hålla.

Tror du har sista årsmodellen med den knappen. Hade lika på min 728 -96. På -98 hade jag allt på ratten. Och hans är ju -00. smile

BMWJohan
11 juli 2010 · 21 Inlägg

Ja har alla mina knappar på ratten för farthållaren. men ja va ute nyss i 90-100km/h och testade men att trycka I/O sen på plussen men det är inget som tänds :S konstigt. kollade säkringar osv en till gång men allt va helt + att om säkringen skulle ha gått till farthållaren så skulle något mer slutat fungera har ja för mig, för den säkringen säkrar andra delar :S men ja, ska kolla om ja har varit helt blind och missat någon knapp. tror inte de men ja ska testa. tusen tack alla som hjälper smile

Senast redigerat av BMWJohan (11 juli 2010)

mur
11 juli 2010 · 104 Inlägg

Du ska trycka på knappen ovanför I/0, sen på plus.

BMWJohan
11 juli 2010 · 21 Inlägg

menar du en knapp som ser ut som en hastighetsmätare?

mur
11 juli 2010 · 104 Inlägg

JAAAAAAAAAAAAAAAA det är den knappen som är till farthållaren. Du trycker på den sen på plus knappen.

BMWJohan
11 juli 2010 · 21 Inlägg

sorry, did't work that way

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang