Golf 4 fel på generatorn

Poq123
18 juli 2010 · 1 Inlägg

Hej. Bilen hade ståt stilla mer än 1 månad. Felet uppstod efter ca 10 minuter på motorvägen i hög fart.. Först lyste laddningslampan, sen i sin tur, abs, airbag, och bromsfel och sen dog all elektronik i bilen. Jag visste att jag skulle köra slut på batteriet men ville inte stanna på motorvägen o behöva transportera bilen..Efter 20 minuter till funkade inte ens blinkers i bilen..Batteriet hade dött helt..

Är det nån mer som har råkat ut för en sån sak? Vad kan det vara,läste att  generatorkol kan ha gett sig och behöver bytas eller laddningsregulatorn som kan ha pajjat? Hörde att det kunde även vara relän.. Hur kan jag göra felsökning enklast på ovannämnda delar?

Tidigare hade inte märkt nåt. Läste att vissa som har haft problem med ladningsgregulatorn kunde se en förändring på motorvarvtalet när dom slog till helljus på tomgång. Jag hade inte uppmärksammat nåt sånt..

Tacksam för all tips.

Bilen är 2000 årsm, 1,4 golf.

Drönirettab
18 juli 2010 · 21 761 Inlägg

Börja med att ladda upp batteriet fullt, sedan kan felsökningen börja. Eftersom laddlampan lyste så är det knappast kolen som bråkar, laddregulatorn är mer troligt. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang