Hur kopplar man bilstereo?

Minda92
18 juli 2010 · 344 Inlägg

ok ska prova

klockan
18 juli 2010 · 24 Inlägg

koppla ihop röd och gul på + sen svart på jord

ChriZtoffer GAS democar 2018!
18 juli 2010 · 8 744 Inlägg

Tänk på att om du kopplar kablarna så som dom ska sitta så kommer du inte att kunna starta din eftermarknadsstereo på annat sätt än med nyckeln i tändningslåset. För att kunna starta stereon när som helst så måste du koppla som föregående skrev. Annars så ska röd och gul skiftas för att minnet ska fungera.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Minda92
18 juli 2010 · 344 Inlägg

det har jag redan kopplat ihop men händer inget endå

Streethawk Billjuds Wannabe
18 juli 2010 · 1 771 Inlägg

Vad är det för stereo det handlar om?
I min jvc chameleon var jag tvungen att sätta en extra jordkabel bak i chassit på stereon för att få den att starta (efter att ja kopplat in gul/röd på + & svart på -) då den total vägrade annars. Om du inte är säker på kablarna som går till stereon kan du ta och kolla upp stereon direkt vid batteriet istället, lägga gul & röd på plus polen direkt och samma med svart fast till - polen.
På så sätt blir du ialla fall säker på att stereon funkar som den ska

Senast redigerat av Streethawk (18 juli 2010)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
_DamnIt R1 driver!
18 juli 2010 · 5 128 Inlägg

Sen bör du nog se över alla dina kopplinga! Eftersom där är mycket koppartråd utanför kopplingarna så finns det risk för att trådarna får kontakt med varandra, och kortsluter skiten! Så bättre du tejpar ihop kablarna en och en till du fått det att fungera, sen löda ihop och på med krympslang!

Minda92
18 juli 2010 · 344 Inlägg

jag har spkrapat bort det koppar på stereons kablar så det blev bruna iställe det va kanske dumt vet int

Minda92
18 juli 2010 · 344 Inlägg

det blev gnistor i allafal när jag la vid battari smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang