Ljudproblem med sterio Volvo s70

ph-lkpg
18 juli 2010 · 7 Inlägg

tja..
Jag har lite problem med mitt ljud o hoppas på feedback.
Har en Pioneer DEH- P7000 UB i min bil samt pioneerhögtalare... Inget slutsteg eller baslåda.

Den har funkat klockrent men sedan för några veckor sedan slutade ljudet att helt fungera, trodde jag hade kommit emot mute-knappen eller nått... pillade lite med den o drog ur säkringen o sv... funkade inte då heller...

Efter några dagar hoppade den bara igång igen...  Sen hare fortsatt så några gånger o nu så får jag inte fram nått ljud till sterion alls...

Att tillägga är att nu och mellan alla intervaller har allt med sterion funkat ... det bara kommer inget ljud tongue

Mina tanke är att det är glapp någonstans , men frågan är var tongue  Har tagit ut sterion o kollat multikontakterna/sockerbitarna  (om dom sitter i eller oxid på bläcket men inget sånt)  Visserligen är det bara ca 4 sockerbitar där... misstänker att de finns en hel del fler därifrån o till högtalarna.

Någon som varit med om liknande eller har några ¨förslag hur jag ska gå till väga ?

Tack på förhand
MVH PH

Saab 9-5 "Silver Edition" (2004)
g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
18 juli 2010 · 857 Inlägg

är inte så att den gula mute-kabeln på baksidan ligger mot jord?

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
18 juli 2010 · 5 042 Inlägg

johnny blade skrev:
Stereo

1+

C H E V R O L E T <3
ph-lkpg
18 juli 2010 · 7 Inlägg

g-man skrev:
är inte så att den gula mute-kabeln på baksidan ligger mot jord?

hmm kan de kanske vara så enkelt tongue Jag vet att den bara hänger där bakom men den är inte uppskalad någonting eller så men får bli o ta en närmar titt på't

Thx

Saab 9-5 "Silver Edition" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang