Bmw 525 E34 Touring '94 Servo problem

Merc_ Ät gul snö, de kan vara öl
4 februari 2010 · 223 Inlägg

Är lite osäker på om jag lagt det här i rätt del av forumet, säg till annars bara smile

Har ganska nyligen halkat in i BMW träsket och är inte så fullt insatt i dess maskinerier, men har fått ett problem och har hört en mängd olika storys om problemet.

Min servopump har skurit ihop sig, och då undrar jag om det finns flera olika pumpar till e34? skriver upp lite info som kan hjälpa er att fatta min situation smile

# M50B25 Vanos
# Touring med nivåreglering bak
# Årsmodell 94

Med tanke på att det är nivåreglering bak så funderar jag på om det ska vara en sorts "tandempump" som pumpar åt både servon och nivåregleringen, eller har jag helt fel? Som sagt är jag helt ny på BMW och har inte hunnit kika själv ännu, då jag inte har så mkt tid över på dagarna, så därför skriver jag här för att få svar så man slipper köpa fel grejjer helt i onödan =P

Tack på förhand!
Mvh Markus.

Volvo 855R (1996)
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
4 februari 2010 · 3 180 Inlägg

Del 32411141283 (AT-VING PUMP) hittades till följande fordon:

i passar endast fordon med nivåreglering
E34: Detaljer på E34
E34 520i Limusin, Europa
E34 520i Touring, Europa
E34 525i Touring, Europa
E34 525i Limusin, Europa
E34 530i Limusin, Europa
E34 535i Limusin, Europa

så alla E34 med nivåreglering har samma pump tydligen

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
groze
4 februari 2010 · 564 Inlägg

Japp, servopumpen sköter både styrningen och nivåregleringen. Tänk på att det ska vara en speciell olja i systemet! Kostar inte många spänn på bmw. smile

Merc_ Ät gul snö, de kan vara öl
4 februari 2010 · 223 Inlägg

Nitrous: Se där ja, tackar för infon!
Groze: Ååfasen, jag har alltid kört med vanlig röd automatlådeolja i det systemet smile kanske därför den sa upp sig då =P

Volvo 855R (1996)
groze
4 februari 2010 · 564 Inlägg

hehe, ja det kan ju vara en anledning. smile Rätt olja är grön. Minns inte beteckningen i huvet...

Merc_ Ät gul snö, de kan vara öl
4 februari 2010 · 223 Inlägg

Haha jo man lär sig av sina misstag =P Dom lär nog fatta vad man ska ha om man går in och frågar efter oljan =P

Volvo 855R (1996)
Sator86 Pöjken!
4 februari 2010 · 7 Inlägg

CHF olja ska de va.. CHF 11s, CHF 7.1,    CHF 11s var de på min.
Har en pump passandes din bil som jag demoterade från min igår pga att jag byggt om å tagit bort nivåregleringen, så om du är intresserad av att köpa den så hör av dej.

skicka ett gb inlägg om intresse finns
Mvh Putte

live life in the fast lane
Volvo V70 T5 "Grejen" (1998)
Merc_ Ät gul snö, de kan vara öl
5 februari 2010 · 223 Inlägg

Kanon!! big_smile Skriver direkt smile

Volvo 855R (1996)
_jensfalke
8 april 2010 · 6 Inlägg

tackar för denna tråden då var mitt problem oxå löst ! haha, min servo går trögt å nivåregleringen "tjuter" kanske dax att kolla servo oljan då big_smile

Spetan
19 juli 2010 · 245 Inlägg

Skulle behöva en servo pump till min 530i också för lagrerna håller på att skära men hittar varken pump eller lager o köpa??
men ja vet i fasen om ja har nån nivåreglering tror inte det?? hmm ganska ny innom Bmw jag med

//Rickard

If you dont live for something
you die for nothing
Volkswagen T3 "Kommissarien" (1987)
Chriss3
19 juli 2010 · 58 Inlägg

Zydyz skrev:
Skulle behöva en servo pump till min 530i också för lagrerna håller på att skära men hittar varken pump eller lager o köpa??
men ja vet i fasen om ja har nån nivåreglering tror inte det?? hmm ganska ny innom Bmw jag med

//Rickard

Har en pump från en 525 93a touring med nivåreglering. Kolla ifall du har 2st eller 3st anslutningar på pumpen. Är även en större behållare till dem med nivåreglering.

Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang