VAd är det för skillnad på Ace hero och Ace hexan?

maximus82
5 november 2006 · 13 Inlägg

Funderar bara vad det är för skillnad på ace hero och ace hexan? Är hero kromad och hexan aluminiumfärgad?Vilken är bättre för vinterkörning?

mvh

Max

-:Need 4 Speed:-
peggan206
5 november 2006 · 54 Inlägg

Hejsan vad jag vet så är det samma fälg bara att den heter Hexan ifrån Gummihuset.se hade sånna på min peugeot 206











MVH:Tobias

Mr:Dahm
CarBear A + B = KUL
5 november 2006 · 66 Inlägg

Exakt! Det är precis samma fälg! Bara olika namn. Från början hette fälgen det ena, (minns inte vilket) och nästa år hette den det andra.

//CarBear

CarBear - borde snarare heta "MCBear". :)
maximus82
6 november 2006 · 13 Inlägg

Okej!Jag har kollat lite mera... KAn det vara så att hexan finns till 5-bultars medan hero bara finns till 4-bultars...alltså borde hexanfälgen vara det nya namnet....fast vad vet jag?

mvh

Max

-:Need 4 Speed:-
RobinRoxx
6 november 2006 · 24 Inlägg

det är så att gummihuset har fel namn på alla fälgar! dom har helt olika namn frånsett från leverantören AMRING, så gummihuset har egna namn på fälgarna

Rockfordboy82 Galen bilstereobyggare och Skyline förare
7 november 2006 · 217 Inlägg

RobinRoxx skrev:
det är så att gummihuset har fel namn på alla fälgar! dom har helt olika namn frånsett från leverantören AMRING, så gummihuset har egna namn på fälgarna

yes det stämmer har sett en massa fälgar som ser likadana ut men de heter inte samma fast det kanske beror på vilken lev man köper det ifrån hehe

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se
Volkswagen Caddy Carrera Cup Edition Tdi-R "Chrissdesign Edition" (2008)
Nissan Skyline R34 GT-T "Nismo Edition" (1999)
maximus82
7 november 2006 · 13 Inlägg

Är det värt att lägga ut pengar på 17" hexanfälgar med nya dubbade vinterdäck eller ska man bara byta fälgarna och köra på 16" fälgar med halvhyfsade vinterdäck? Hur mycket grymmare kommer det att vara med 17"?Kommer man att ångra i framtiden om man bara köper 16"...?:S

Senast redigerat av maximus82 (7 november 2006)

-:Need 4 Speed:-
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang