Få ut lågnivå och remote på volvo stereo hu-650 hur???

johan-s70-t5
8 augusti 2010 · 299 Inlägg

hej jag har läst runt lite å blir inte riktigt kompis med svaren......det är ju så att jag i daxläget äger en v70 -07:a  med en hu-650 och skulle vilja få ut remote och lågnivå hur gör man på smidigaste sätt???har en sån där högnivå/lågnivå omvandlare men det känns ju lite sådär å klippa å klistra på en 07:a finns det inget annat sätt???? tack på förhand//johan

n_andersson
8 augusti 2010 · 689 Inlägg

Japp DLS har slutsteg med högnivå med automatiskt start när du får igång stereon. alltså utan styrström och lågnivå. finns säkert fler märken och modeller som har det nuförtiden

low_and_loud
8 augusti 2010 ·

det finns säkert ett uttag på baksidan precis som på min. skaffa en adapter från 8 polig din kontakt till remote och lågnivå.

johan-s70-t5
8 augusti 2010 · 299 Inlägg

ok så det finns sånna kablar klara och utag på stereon.......var mest osäker på om det fanns uttag som funkade på 650:in man fick väldigt olika svar å teoirier beroende på var man läste.......lite tråkigt å skruva isär bara för å titta me hehe

low_and_loud
9 augusti 2010 ·

jag goggla på den modellen och det var samma som på min 2 st 8 poliga din uttag den ena för lågnivå och remote samt den andra som jag hört ska fungera att koppla in ipod mm om man skaffar en adapter för det oxo i vanliga fall är det uttaget för cd-växlarstyrningen.

dbjanoz
10 augusti 2010 · 1 785 Inlägg

johan-s70-t5 skrev:
hej jag har läst runt lite å blir inte riktigt kompis med svaren......det är ju så att jag i daxläget äger en v70 -07:a  med en hu-650 och skulle vilja få ut remote och lågnivå hur gör man på smidigaste sätt???har en sån där högnivå/lågnivå omvandlare men det känns ju lite sådär å klippa å klistra på en 07:a finns det inget annat sätt???? tack på förhand//johan

Skicka hu-650 dit pepparn växer och skaffa en riktigt bilstereo tongue

Det är det enda att göra om du vill undvika omvandlaren. Finns ju riktiga huvudenheter som passar mycket bättre i en V70. Ska inte nämna Alpine cool

För övrigt finns det gott om fabrikat på slutsteg som har högnivå ingångar som startar när de känner av signal på den samma.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
low_and_loud
10 augusti 2010 ·

dbjanoz skrev:

johan-s70-t5 skrev:
hej jag har läst runt lite å blir inte riktigt kompis med svaren......det är ju så att jag i daxläget äger en v70 -07:a  med en hu-650 och skulle vilja få ut remote och lågnivå hur gör man på smidigaste sätt???har en sån där högnivå/lågnivå omvandlare men det känns ju lite sådär å klippa å klistra på en 07:a finns det inget annat sätt???? tack på förhand//johan

Skicka hu-650 dit pepparn växer och skaffa en riktigt bilstereo tongue

Det är det enda att göra om du vill undvika omvandlaren. Finns ju riktiga huvudenheter som passar mycket bättre i en V70. Ska inte nämna Alpine cool

För övrigt finns det gott om fabrikat på slutsteg som har högnivå ingångar som startar när de känner av signal på den samma.

behövs ingen omvandlare! fungerar alldels utmärkt i min bil med en vanlig adapter som jag nämt ovan.

dbjanoz
12 augusti 2010 · 1 785 Inlägg

project_black_v70N skrev:

dbjanoz skrev:

johan-s70-t5 skrev:
hej jag har läst runt lite å blir inte riktigt kompis med svaren......det är ju så att jag i daxläget äger en v70 -07:a  med en hu-650 och skulle vilja få ut remote och lågnivå hur gör man på smidigaste sätt???har en sån där högnivå/lågnivå omvandlare men det känns ju lite sådär å klippa å klistra på en 07:a finns det inget annat sätt???? tack på förhand//johan

Skicka hu-650 dit pepparn växer och skaffa en riktigt bilstereo tongue

Det är det enda att göra om du vill undvika omvandlaren. Finns ju riktiga huvudenheter som passar mycket bättre i en V70. Ska inte nämna Alpine cool

För övrigt finns det gott om fabrikat på slutsteg som har högnivå ingångar som startar när de känner av signal på den samma.

behövs ingen omvandlare! fungerar alldels utmärkt i min bil med en vanlig adapter som jag nämt ovan.

Lågnivå och lågnivå. Här kan du se en test på lite lågnivå utgångar från olika enheter.

http://www.bilstereoforum.se/showthread … mp;page=10

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Piwe
12 augusti 2010 · 120 Inlägg

johan-s70-t5 skrev:
hej jag har läst runt lite å blir inte riktigt kompis med svaren......det är ju så att jag i daxläget äger en v70 -07:a  med en hu-650 och skulle vilja få ut remote och lågnivå hur gör man på smidigaste sätt???har en sån där högnivå/lågnivå omvandlare men det känns ju lite sådär å klippa å klistra på en 07:a finns det inget annat sätt???? tack på förhand//johan

Här kommer kabeln du behöver, de andra tycks inte kunna hjälpa dig smile
http://www.bilradiohuset.se/sv/product/465/Volvo-A1

//Piwe

low_and_loud
12 augusti 2010 ·

Piwe skrev:

johan-s70-t5 skrev:
hej jag har läst runt lite å blir inte riktigt kompis med svaren......det är ju så att jag i daxläget äger en v70 -07:a  med en hu-650 och skulle vilja få ut remote och lågnivå hur gör man på smidigaste sätt???har en sån där högnivå/lågnivå omvandlare men det känns ju lite sådär å klippa å klistra på en 07:a finns det inget annat sätt???? tack på förhand//johan

Här kommer kabeln du behöver, de andra tycks inte kunna hjälpa dig smile
http://www.bilradiohuset.se/sv/product/465/Volvo-A1

//Piwe

jaså jag har ju redan nämt detta ovan ?!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang