Uppkörnning snart

eXXoritas
7 november 2006 ·

tja då har man uppkörning snart om ca: 2 veckor big_smile
någon mer som nyligen har gort uppkörningen eller?
kan dom typ kugga en på vad som hälst?

Funderar på att köpa en toyota celica - 92a som första bil =P

sen har jag en fråga.
vi säger så här om jag får möte med 1 gånde, ska jag blinka ut då för att kunna köra om?
måste jag blinka på såna små grejer?

Mvh

Volvo_Mannen Volvoskadad
7 november 2006 · 6 017 Inlägg

häldre bilnka för mycket än för lite
Förarprövarna ser ju till helheten så om du gör ett fel och kör bra i övrigt så blir man godkänd

Jonas
Sushikocken Sleeper
7 november 2006 · 3 084 Inlägg

asså de e inte lika petiga som körlärarna ta det lugnt och kör som du brukar så går det fint =P

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
YööA
7 november 2006 · 607 Inlägg

Körskolärarna säger att man ska blinka då man far på andra sidan vägen.Lika bra att göra det på uppkörningen.Men inte tror jag man kuggar på det !        Lycka till

Brynäs tigers
Android
7 november 2006 · 892 Inlägg

eXXoritas skrev:
vi säger så här om jag får möte med 1 gånde, ska jag blinka ut då för att kunna köra om?
måste jag blinka på såna små grejer?

Alltså korsa mittlinjen? Säg nu att du inte blinkar och bara svänger ut, vad händer om du har en bil bakom, och denna just ska påbörja en omkörning?

Men som sagt, så ser ju förarprövarna till din sammanlagda körningsstil. Du kan kanske tänka på att försöka slappna av, ha ordentlig koll åt alla håll och ge tydliga tecken i trafiken. Chansa aldrig! smile

Kör som du brukar så går det nog bara fint! Tror inte din körskolelärare skulle släppa iväg dig på förarprovet om han/hon inte tror du klarar det. smile

Lycka till!

Edit: Toyota celica? Hmm, säkert en kul bil, men har hört rykten, som visserligen kan vara helt åt skogen, om att de kan vara ena riktiga åljesåll. wink

Senast redigerat av Android (7 november 2006)

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
arvidj
7 november 2006 · 53 Inlägg

"Kör som du brukar så går det nog bara fint! Tror inte din körskolelärare skulle släppa iväg dig på förarprovet om han/hon inte tror du klarar det. "

exakt, var också lite nervös inför dagens uppkörning, elelr ja mkt, men det gick vägen och var inte alls krångligt.

Statistiken hos min körskolelärare innan dess är ju typ max 5 kuggar på ett år också har jag för mig hon påpekade. Så ta det bara lungt och tänk efter innan du agerar.

mvh

eXXoritas
7 november 2006 ·

hehe ok tongue
en poalre till mig hadde uppkörningen i dag och han klarade de!
är så jävla avis asså!

Fast jag är privatist smile
Har gort det mästa hemma fast har 4a körlektioner kvar, teori o de pluggar jag hemma!

arvidj
7 november 2006 · 53 Inlägg

det går säkert bra, lycka till=)

Nipfel
7 november 2006 · 268 Inlägg

tänk bara sökerhet först. det e de enda som spelar roll i princip, att du kan ta dig fram på ett säkert sätt och inte är i fara och inte gör nått korkat. och som sagt, hellre blinka å visa för mycket än för lite smile lycka till!

aly
8 november 2006 · 84 Inlägg

okej, förlåt jag tar lite av din  topic här.

jag har övningkört med körskol lärare  många ggr. och i början hade jag problem och så. sen blev man bättre under tiden tills 2 veckor sen då sa han" du är perfekt nu,  skulle jag va på provet skulle du få godkän" och bla bla bla.

så har man bokat tid för upkörning som är imorn.  MEN igår övningkörde jag med en kille som jobbar på en annan trafik skola och han sa att jag har STORA problem på rondell. ( jag la märkte till det själv oxå igår.

så vad är det här ?  en lärare säger att jag har allt under kontrol o e bra o bla bla. en annan säger jag har problem.  det är BRA att han sa att jag har problem. men på fel tid :S jag måste ju ändå göra uppkörningen annars måste jag betala för det ändå.
men brukar dom göra så i trafikskolor?  att säga man är bra när man inte är det?

jonesono Personal- och beteendevetare
8 november 2006 · 1 082 Inlägg

eXXoritas skrev:
tja då har man uppkörning snart om ca: 2 veckor big_smile
någon mer som nyligen har gort uppkörningen eller?
kan dom typ kugga en på vad som hälst?

Funderar på att köpa en toyota celica - 92a som första bil =P

sen har jag en fråga.
vi säger så här om jag får möte med 1 gånde, ska jag blinka ut då för att kunna köra om?
måste jag blinka på såna små grejer?

Mvh

När du klarar uppkörningen, så sätt igång att jobba på skriftlig svenska...

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
psittacus
8 november 2006 · 533 Inlägg

aly skrev:
okej, förlåt jag tar lite av din  topic här.

jag har övningkört med körskol lärare  många ggr. och i början hade jag problem och så. sen blev man bättre under tiden tills 2 veckor sen då sa han" du är perfekt nu,  skulle jag va på provet skulle du få godkän" och bla bla bla.

så har man bokat tid för upkörning som är imorn.  MEN igår övningkörde jag med en kille som jobbar på en annan trafik skola och han sa att jag har STORA problem på rondell. ( jag la märkte till det själv oxå igår.

så vad är det här ?  en lärare säger att jag har allt under kontrol o e bra o bla bla. en annan säger jag har problem.  det är BRA att han sa att jag har problem. men på fel tid :S jag måste ju ändå göra uppkörningen annars måste jag betala för det ändå.
men brukar dom göra så i trafikskolor?  att säga man är bra när man inte är det?

Du kanske bara fick en "formsvacka" i rondellen..?!
Kör som vanligt, med huvudet högt och med självförtroende, fast på ett ödmjukt sätt så kommer det att gå bra!

Vad jag minns så är helheten fortfarande det absolut viktigaste. Ett samlat intryck där du visar att du har koll på vad som händer på vägen. Glöm heller inte att vägen är dubbelt så bred som själva vägen om du förstår vad jag menar.Alltså, vrid på huvudet.

Lycka till

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se
BMW 316i (1997)
aly
8 november 2006 · 84 Inlägg

tack psittacus. ska försöka.
har aldrig vart nervös någonsin i mitt liv tills idag..  :S vet ej vf. asså det är ju inte så att jag kommer o dö imorn om jag inte klarar det.  men vet ej vf det e så som det är :*(
ska ut o övningköra lite med farsa idag på rundel o så.. få se hur det kommer o gå.. big_smile

Dialbo
8 november 2006 · 124 Inlägg

Jag tror att den andra trafikläraren bara vill tjäna cash wink

Android
8 november 2006 · 892 Inlägg

Rondell...hmm...hålla till höger om man ska till höger och rakt fram, vänster om man ska vänster och helt runt.
Ett knep min körlärare lärde mig som jag använder FLITIGT är att när man ska svänga ut från vänsterfil till högerfil så siktar man på området precis efter avtagsvägen som ligger innan man ska ut på(?). Alltså, om nån jävel försöker smita förbi så "tvingar" man ut dem i den väg de SKA ut på, och inte köra om mig och blocka mig. Jag hatar det...folk tänker fan inte på vart medtraffikanterna ska i en rondell utan mer på att köra om...
Titta dock över nacken innan man gör detta, så det inte kommer nån idiot i 70+ in i rondellen...

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
zortep
8 november 2006 · 911 Inlägg

jonesono skrev:

eXXoritas skrev:
tja då har man uppkörning snart om ca: 2 veckor big_smile
någon mer som nyligen har gort uppkörningen eller?
kan dom typ kugga en på vad som hälst?

Funderar på att köpa en toyota celica - 92a som första bil =P

sen har jag en fråga.
vi säger så här om jag får möte med 1 gånde, ska jag blinka ut då för att kunna köra om?
måste jag blinka på såna små grejer?

Mvh

När du klarar uppkörningen, så sätt igång att jobba på skriftlig svenska...

Man ska aldrig börja med ordet "så" efter ett kommatecken  wink
Det fick iaf jag lära mig på svenska lektionen !

pic up the phone, wazzzaaa
tottnass Audi | Nybilar
9 november 2006 · 51 Inlägg

Va uppmärksam! HÅll koll i speglarna visa att du är säker och att att du planerar din körning! smile

Senast redigerat av tottnass (9 november 2006)

// Tottnass
eXXoritas
10 november 2006 ·

tack! ska tänka på allt detta... big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang