Bild: Photoshoppad VW Bora

lundwall
14 september 2006 ·

Jag tänkte att någon gång måste man försöka sig på att leka lite. Särskilt när man borde storstäda lite. Så, här kommer den, en bullig bora, med klara drag av äldre Audi A4. Hade inte bilden varit så lågupplöst så hade kanske resultatet blivit marginellt bättre smile Inte min bil, men identisk.

http://www.garaget.org/gallery/archive/32546/3317/32546-14985.jpg

Det jag har varit nyfiken på är hur den skulle te sig med svartlackad b-stolpe mellan rutorna, som ska vara tonade. Hur en "slät" och lite bullig bakspoiler skulle göra sig. Hur den ser ut med mörkare fälgar. Hur den ser ut utan lister runtom. Även om jag är tokigt dåligt på det här så får man sig ett hum om hur den skulle kunna se ut.

andast Fjant
14 september 2006 · 187 Inlägg

känns meningslöst med kjolpaket om man har små fälgar... med 17" hjul eller större så visst men annars - nej

Senast redigerat av andast (14 september 2006)

Alzheimers - New Friends Everyday!
BMW 740i "6-vxl" (1995)
lundwall
14 september 2006 ·

Förlåt. Jag glömde ju berätta: JAG ÄR NOVIS PÅ PHOTOSHOP.

Så. Fler frågor?

THEBADGUY Gorgilus addictus
14 september 2006 · 4 738 Inlägg

lundwall skrev:
Förlåt. Jag glömde ju berätta: JAG ÄR NOVIS PÅ PHOTOSHOP.

Så. Fler frågor?

Ja alla är väl novis någon gång smile...sj så kan jag absolut inget om PS. Men din modd är ju en bit på rätt håll iallafall smile

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
racoonen
14 september 2006 · 72 Inlägg

gör så här nästa gång med  b stolpen,, ta lasso tool och ringa in det du vill färglägga,,, håll inne alt knappen så e d lättare att ringa in saker,,, sen när det är inringat så går du till image-adjustments-brightness/contrast. dra ner brightness tills du är nöjd,, det brukar funka om man vill mörklägga något,, när jag har kommit fram till hur fan man lägger upp en bild i en tråd som du precis gjort så ska ja lägga upp bilarna jag gjort om... lycka till! bara att fråga nåt om du vill ha hjälp med nått

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:D
THEBADGUY Gorgilus addictus
14 september 2006 · 4 738 Inlägg

racoonen skrev:
gör så här nästa gång med  b stolpen,, ta lasso tool och ringa in det du vill färglägga,,, håll inne alt knappen så e d lättare att ringa in saker,,, sen när det är inringat så går du till image-adjustments-brightness/contrast. dra ner brightness tills du är nöjd,, det brukar funka om man vill mörklägga något,, när jag har kommit fram till hur fan man lägger upp en bild i en tråd som du precis gjort så ska ja lägga upp bilarna jag gjort om... lycka till! bara att fråga nåt om du vill ha hjälp med nått

http://www.imageshack.us/

Där kan du ladda upp bilder smile

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
racoonen
14 september 2006 · 72 Inlägg

ja men sen då? hur får ja in dom i denna tråden?

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:D
Akuma Sempre Inter
14 september 2006 · 537 Inlägg

bra fär en ny börjare smile bara o forsätta smile övning ger färdighet

Elvis
HPC KayTown
Audi A6 (2012)
THEBADGUY Gorgilus addictus
14 september 2006 · 4 738 Inlägg

när du laddat upp bilden så står de några st länkar undertill....e n av dom heter  "Hotlink for forums (1)"...kopierar den länken och klistra in här i forumet smile

exempel:
http://img235.imageshack.us/img235/374/0608061310zh8.jpg

Då blir de så här smile

Senast redigerat av THEBADGUY (14 september 2006)

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
lundwall
14 september 2006 ·

racoonen skrev:
gör så här nästa gång med  b stolpen,, ta lasso tool och ringa in det du vill färglägga,,, håll inne alt knappen så e d lättare att ringa in saker,,, sen när det är inringat så går du till image-adjustments-brightness/contrast. dra ner brightness tills du är nöjd,, det brukar funka om man vill mörklägga något,, när jag har kommit fram till hur fan man lägger upp en bild i en tråd som du precis gjort så ska ja lägga upp bilarna jag gjort om... lycka till! bara att fråga nåt om du vill ha hjälp med nått

Jag hade försökt just med detta, om det inte var så att bilden var så tokig kass kvalitet. Det är inte min egen bild, bara en jag hittade på Blocket. Ska ta och fota loss lite på Boran när jag ser henne igen.. är ju av med kortet sen i maj, så det växer spindelväv på Boran hos morsan nu.. smile

Lägg in bilden under ditt garage, Galleri & Projekt. Sen klickar du på knappen "visa bbcode" när du laddat upp den klart. Där får du reda på hur du länkar precis till den bilden, och infogar den med img-taggen.

lundwall
14 september 2006 ·

THEBADGUY skrev:
Ja alla är väl novis någon gång smile...sj så kan jag absolut inget om PS. Men din modd är ju en bit på rätt håll iallafall smile

Jo, precis. Även om man är kass som jag så är det kul att kunna skissa på lite tankar och funderingar.

racoonen
14 september 2006 · 72 Inlägg

vi prövar igen,,,, hotlink va d ju,,, hehe:

http://img110.imageshack.us/img110/332/alfaromeo147gta043oj3.jpg

http://img110.imageshack.us/img110/3921/alfaromeo147gtagaraget2pn0.jpg

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:D
Akuma Sempre Inter
14 september 2006 · 537 Inlägg

glöm inte o skugga de är viktgit!

Elvis
HPC KayTown
Audi A6 (2012)
racoonen
14 september 2006 · 72 Inlägg

ja vet men som sagt,,, inte så haj på photoshop än,,, har du några bra tips när det gäller o skugga? en grej kan ju va och dra med skuggan när man "drar ut" hjulhusen?

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:D
sk8kungenapa StylingFreak
12 november 2006 · 220 Inlägg

varför sitter man och drömmer och aldrig får tummen ur? känns meningslöst att hålla på så här!

styling or tuning?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang