El problem , elhiss på volvo 740

Turbomotor volvolover
29 augusti 2010 · 667 Inlägg

hej!
jag har då ett problem med höger elhiss på min 740, årsm 90a.
Den fungerar ibland, och ibland inte. i sommar hade ja turen att den fungerade hela tiden från vänster dörrens knapp, men inte höger dörrens. sen nu har den slutat fungera nästan helt på båda sidorna. den fungerade faktist igår på vänster dörren men ja vågade inte ta ner hela ifall den skulle sluta fungera.
jag har testat med en ny knapp på höger dörren och på vänster men de hjälpte inte så är det ngn som vet vad det kan va för fel ? är det motorn kanske? ja har inte tittat om de kommer fram ngn el dit, men ja borde kanske det?..

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
240bns
29 augusti 2010 · 1 008 Inlägg

Kolla så att inte kabeln(kablarna) är skadade mellan framdörrar och A-stolparna.
båda knapparna måste sitta på plats för att elhissen skall fungera då spänningen går i serie med knapparna.
Själva motorn bör vara hel, har faktiskt aldrig stött på en motor som varit trasig, lite trötta kan en del vara och problem med trasiga kuggar på mekanismen är däremot vanligt.
Så du får kolla lite på kablarna och mäta lite.

Turbomotor volvolover
29 augusti 2010 · 667 Inlägg

240bns skrev:
Kolla så att inte kabeln(kablarna) är skadade mellan framdörrar och A-stolparna.
båda knapparna måste sitta på plats för att elhissen skall fungera då spänningen går i serie med knapparna.
Själva motorn bör vara hel, har faktiskt aldrig stött på en motor som varit trasig, lite trötta kan en del vara och problem med trasiga kuggar på mekanismen är däremot vanligt.
Så du får kolla lite på kablarna och mäta lite.

jaha, tack så mkt!  big_smile

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang