Första bil

Connidja Beyond Godlike
21 mars 2007 · 146 Inlägg

perpelle... Du verkar vara en smart kille! *Tummen upp* Väl skrivet! smile

Dom säger det!
twin_cam Smålänning
21 mars 2007 · 7 877 Inlägg

perpelle skrev:
Folk köper väl inte volvo för att de gillar dem? Man köper väl skiten för att dem aldrig går sönder, right?
Kanske för att det blir lättare att laga skiten eftersom alla fordonselever köper skokartongerna.
Ingen jäkel kan gillar en 240/740, groteska bilar på alla punkter. Körgläjda, hoho, testa något annat.

Kul att det finns 4900 volvo här, säger en del.

Konstigt, jag går fordon och har saab. Går aldrig heller sönder, men har inte bakhjulsdrift, men i gengäld så är den desto roligare att köra på bar asfalt. Lättmekad och lättmekad... Vem behöver en lättmekad bil när man är går fordon? Är det inte bättre att köpa en bil som inte går sönder?

Ska du ha svenskt och betalar försäkringen själv så glöm volvo! P.g.a vanligheten bland ungdomar så ligger premierna rätt högt: En 740 GL kostar som en OG900 turbo i försäkring.

Satsa på japps. Billiga i inköp, drift och delar, hållbara och snygga. Se upp med rost på 80 - talare och tidiga -90 talare.
Hade inte jag fått min saab så billigt så hade jag köpt en japs!

En japs är dock inte lika krocksäker som en volvo från samma år, men å andra sidan så har dom väghållning så det är inte lika lätt att försätta sig i knipa...

Men volvo är roliga på vintern! Vill ha en twofårty på avlyst bana!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
ronne
21 mars 2007 · 796 Inlägg

haha smilesmilesmilesmilesmile även denna tråd har blivit en smutskastar tråd. Orka gnälla om vilken bil som är bäst. Alla bilar är ju bra på olika sätt, det viktigast är att föraren gillar bilen och inte alla runt omkring...

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
ironhead volvoraggare
21 mars 2007 · 4 776 Inlägg

håller med ronne  det är ägaren själv som ska tycka om bilen många går ju och köper innebilar fast dom kanske inte tycker om bilarna men bara för att hänga med i modet och jag hatar mode

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Kettunen
21 mars 2007 ·

twin_cam skrev:

perpelle skrev:
Folk köper väl inte volvo för att de gillar dem? Man köper väl skiten för att dem aldrig går sönder, right?
Kanske för att det blir lättare att laga skiten eftersom alla fordonselever köper skokartongerna.
Ingen jäkel kan gillar en 240/740, groteska bilar på alla punkter. Körgläjda, hoho, testa något annat.

Kul att det finns 4900 volvo här, säger en del.

Konstigt, jag går fordon och har saab. Går aldrig heller sönder, men har inte bakhjulsdrift, men i gengäld så är den desto roligare att köra på bar asfalt. Lättmekad och lättmekad... Vem behöver en lättmekad bil när man är går fordon? Är det inte bättre att köpa en bil som inte går sönder?

Ska du ha svenskt och betalar försäkringen själv så glöm volvo! P.g.a vanligheten bland ungdomar så ligger premierna rätt högt: En 740 GL kostar som en OG900 turbo i försäkring.

Satsa på japps. Billiga i inköp, drift och delar, hållbara och snygga. Se upp med rost på 80 - talare och tidiga -90 talare.
Hade inte jag fått min saab så billigt så hade jag köpt en japs!

En japs är dock inte lika krocksäker som en volvo från samma år, men å andra sidan så har dom väghållning så det är inte lika lätt att försätta sig i knipa...

Men volvo är roliga på vintern! Vill ha en twofårty på avlyst bana!

Du har lite fel där.- Host! En japs har då fan inga billiga delar inte kan jag lova.

Kettunen
21 mars 2007 ·

JessieJames skrev:

Kettunen skrev:

JessieJames skrev:
Jag rekomenderar ändå volvo 240. De är en förjävle bra bil vad ni än säger. Har själv en 240 och det är min första bil. Har kört en hel del annat också, men fastnat för just 240. Billiga delar som finns överallt, mer krocksäker än nån jäkla japsbil och så är den faktiskt snygg i mina ögon smile Skitbra egenskaper för en förstabil smile Själv så prioritera på så vis att jag alltid ha råd med bensin, så den få väl dra lite mer än en japs.

Så du menar att din gamle 240 som inte ens har Airbags är mer krocksäkrare än va en japs????
Humm..  låter lite skumt där du......

Han ville ha en bil mellan 10-13000. Det finns inte så många japsare som ha airbags och är i samma storlek för dem pengarna. T ex det spela ju ingen roll om man sätter en airbag i en mazda 626 eftersom bilen i sej är lika styv som en ostskiva.. då tycker jag i alla fall att volvon är ett bättre val. Utöver det så måste ja ju dock säga att mazda är otroligt bra bilar som aldrig verkar gå sönder smile

Jojo där har du rätt. Hade en 626a som första bil. Pålitliga som fan. Men hungriga på rost oxå ^^

Okeey inte sett prisklassen han ville ha så ursäkta mig big_smile

Hurricane DRIVER @ HWR.se
21 mars 2007 · 621 Inlägg

Ja har en Mazda 626 nu som du får för dom pengarna hehe

Helt otroligt va mycke bil för pengarna.

All utrustning och en pålitlig och rymlig bil!!
Ja rekomenderar iaf typ en 626a, Toyota Carina
eller liknande i den prisklassen!

- V8 - 4 ever . . .
_________________
aer
24 mars 2007 · 19 Inlägg

Off topic...

Taunus_1978
31 augusti 2010 · 37 Inlägg

Mitt tips är att du köpet en 740 GLT med 16v motor, går skit bra och billigt.
Anledningen till att jag tycker du ska ha en volvo som första bil är att det finns mkt billiga reservdelar och du kommer köra sönder bilen en hel del i början. Om mot all förmodan du inte gillar 740 som kan jag rekomendera Sveriges riktiga pansarvagn, Volvo 240 smile Går i ur och skur och brett som fan. Är själv ingen Volvo fantast men det är bra bilar, iaf i början smile Lycka till med lappen!

Ford F250 xlt "Hillbilly truck" (1985)
Volvo 940 ltt "Älg-racing" (1997)
Seth
31 augusti 2010 · 3 354 Inlägg

fint trådlyft wink

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
chrizz Administratör
31 augusti 2010 · 11 783 Inlägg

Taunus_1978 skrev:
Mitt tips är att du köpet en 740 GLT med 16v motor, går skit bra och billigt.
Anledningen till att jag tycker du ska ha en volvo som första bil är att det finns mkt billiga reservdelar och du kommer köra sönder bilen en hel del i början. Om mot all förmodan du inte gillar 740 som kan jag rekomendera Sveriges riktiga pansarvagn, Volvo 240 smile Går i ur och skur och brett som fan. Är själv ingen Volvo fantast men det är bra bilar, iaf i början smile Lycka till med lappen!

Lyft inte 3 år gamla trådar så tillvida det inte är något väldigt speciellt med tråden, vilket det här inte är.

Tråd låst.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang