Volvo 850 R kolvar i en 850 T5 motor ??

Shallie
31 augusti 2010 · 730 Inlägg

Som rubriken lyder, Kort sagt vill ja bara ha reda på om de e samma dimention på 850 R kolvar och vanliga T5 kolvar ??

Tack på förhand ..

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
unpatterned
31 augusti 2010 · 294 Inlägg

Inte bara samma dimension, det är exakt likadana grejer.

Enda som skilljer 850n T5 motorer mot R motorerna är andra spridare och annan programvara.

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck
Ford Pinto "1 av 19 i sverige" (1974)
Ford Granada "DOHC 8v Turbo" (1985)
Koniiz
31 augusti 2010 · 118 Inlägg

unpatterned skrev:
Inte bara samma dimension, det är exakt likadana grejer.

Enda som skilljer 850n T5 motorer mot R motorerna är andra spridare och annan programvara.

Hur stor effektskillnad är det på vanliga T5 och R?

Alla ska haft en volvo 740 en gång i livet.
För då kommer man till himlen.
För då har man haft sitt helvete här i livet.
Spiike
31 augusti 2010 · 1 196 Inlägg

Koniiz skrev:

unpatterned skrev:
Inte bara samma dimension, det är exakt likadana grejer.

Enda som skilljer 850n T5 motorer mot R motorerna är andra spridare och annan programvara.

Hur stor effektskillnad är det på vanliga T5 och R?

25 hk

Marlboroman
31 augusti 2010 · 8 234 Inlägg

Shallie skrev:
Som rubriken lyder, Kort sagt vill ja bara ha reda på om de e samma dimention på 850 R kolvar och vanliga T5 kolvar ??

Till att börja med så finns det 5 olika storlekar på kolvar från fabrik. Sen behöver dem inte vara exakt lika. Kolvarna gjordes om på senare årsmodeller men behöll delnumret av okänd anledning.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Shallie
31 augusti 2010 · 730 Inlägg

Har nämligen dålig komp på alla cylindrar, Kan de vara så illa att ventilerna läcker ??

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
Marlboroman
31 augusti 2010 · 8 234 Inlägg

Provat att slå i lite olja i cylindrarna och ta nytt prov för att kolla så att det inte är kolvringarna som läker? Slår man i lite olja och du för högre komp så är kolvringar / cylinderväggar slut.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang