Problem med volvo 945 b230f

DirektorIsaksson
6 september 2010 · 191 Inlägg

Hallå ja! Nu är det så som att jag äger en volvo 945 92 med b230f motorn.Jag köpte bilen billigt som fan o då var lambda lampan tänd o bilen var orklös som fan o gick ryckigt och den soppapumpen under bilen lät rätt mycket.Nu förra veckan startade inte bilen så bankade jag på den undre pumpen så vips startade den då. Så nu har jag bytt bräsnlepumpen och bilen startade utan problem o gick betydligt bättre och allt var fridens liljor.Men sen dagen efter så var det samma problem igen pumpen låter som fan o bilen startar när den själv vill.Några tips vad jag ska gå på? Mina funderingar jag tänkte gå på ev pumpen som sitter i tanken?För det sitter väl två pumpar på dessa bilar? Bränsle relän? Kom gärna med tips skit tråkigt med sånna här problem på gammla häckar:P PS glömde nämna att pumpen var köpt på biltema:P

Renault Kangoo "Formula Edition" (2016)
Volvo 740 T5 "TM-Racing" (1988)
Helvete_racing Arg Snickare
6 september 2010 · 875 Inlägg

testa ta bort båda pumparna isf, koppla dom til ett 12v batteri och se om dom suger upp bensin från en dunk när du har pumpen i handen. om det nu går att göra så. det var iaf min första tanke.

har du kollat över tändningsdelarna?

Klorin_Elvis Fetast i stan !!
6 september 2010 · 991 Inlägg

Låter som du har problem med tank pumpen , för då får pumpen under förarsätet slita hårdare och börjar låta illa .   kan ju vara så att någon kabel till tankpumpen gått av elr nästan gått av .

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
DirektorIsaksson
7 september 2010 · 191 Inlägg

Nu är det som så här gjorde en liten reesearch o kollade alla säkringarna en gång extra o då va det som så här att det var samma säkring till lambdasonden och pumpen i tanken o den säkringen fattades så satte i en ny o kollade oxå över vevaxelgivaren o där visade sej att nån hemmapulare har vatt o pillat så öppnade kontakten o där var allmänt äckligt så rengjorde o lite el.spray .So far so good så lambda lampan släcktes dirrekt o inget oljud från pumpen såå vi får väl se ska nog invenstera i en ny vevaxelgivare tror jag:P

Renault Kangoo "Formula Edition" (2016)
Volvo 740 T5 "TM-Racing" (1988)
Helvete_racing Arg Snickare
7 september 2010 · 875 Inlägg

låter som problemet är fixat.

DirektorIsaksson
7 september 2010 · 191 Inlägg

Man ska aldrig hoppas för mkt på gammla häckar men ja en bra början iaf:)

Renault Kangoo "Formula Edition" (2016)
Volvo 740 T5 "TM-Racing" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang