Sony Ericsson X10 Mini pro dåligt batteri redan?

Volvo950turbo
26 augusti 2010 · 46 Inlägg

Tja, har haft min x10 mini pro i en månad typ.

Laddade mobilen en natt och på morgonen var batteriet kokhett..
Effter det så räcker det bara typ 5-6 timmar, det är ju inte så optimalt.

Vart kan jag lämna in den? köpte den på mediamarkt men dit har jag 15 mil, borde väl gå att lämna in någon annanstans?

Vill ha volvo 960 med 850 motor!
snutte l33t
26 augusti 2010 · 65 Inlägg

Jag tror snarare att du har igång massor med program i bakgrunden. Dra hem en taskmanager från market och döda av alla onödiga program.

Kosha
26 augusti 2010 · 138 Inlägg

Jag har också en x10 mini pro och mitt batteri tar också slut ganska fort, dock inte 5-6 timmar (om jag nu inte aktivt håller på med telefonen dvs). Tror du måste lämna in telefonen hos Mediamarkt, du bör ju inte kunna lämna in den i en annan butik.

FoXoN
26 augusti 2010 · 502 Inlägg

Volvo950turbo skrev:
Tja, har haft min x10 mini pro i en månad typ.

Laddade mobilen en natt och på morgonen var batteriet kokhett..
Effter det så räcker det bara typ 5-6 timmar, det är ju inte så optimalt.

Vart kan jag lämna in den? köpte den på mediamarkt men dit har jag 15 mil, borde väl gå att lämna in någon annanstans?

Använder du telefonen mycket ? För sonyericssons touth mobiler drar mycke batteri, när skärmen lyser och är igång. Brorsan har en Satio... Samma med den.. Ladda varje natt.

davel
26 augusti 2010 · 347 Inlägg

Volvo950turbo skrev:
Tja, har haft min x10 mini pro i en månad typ.

Laddade mobilen en natt och på morgonen var batteriet kokhett..
Effter det så räcker det bara typ 5-6 timmar, det är ju inte så optimalt.

Vart kan jag lämna in den? köpte den på mediamarkt men dit har jag 15 mil, borde väl gå att lämna in någon annanstans?

Låter som att något har hänt med mobilen eftersom du uppfattare det som att det hände över en natt.
Har själv en x10 mini och den laddar jag varje eller varannan dag beroende på användning.

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
tal0n Mekaniker/Däckmontör
26 augusti 2010 · 1 140 Inlägg

har inte hunnit få några problem än men jag köpte en idag, och dragit hem Handcent SMS. bättre meddelaneprogram, men hur stänger man av orginalprogrammet så man öppnar sms:en i nya programmet?
tack på förhand smile
mvh

davel
26 augusti 2010 · 347 Inlägg

tal0n skrev:
har inte hunnit få några problem än men jag köpte en idag, och dragit hem Handcent SMS. bättre meddelaneprogram, men hur stänger man av orginalprogrammet så man öppnar sms:en i nya programmet?
tack på förhand smile
mvh

Öppna inställningarna
Klicka på "Sony Ericsson" som ligger längst upp (Står programinställningar med liten text)
Klicka på Meddelanden
Bocka ur Meddelanden och Meddelandevibration

Kör också med handcent big_smile

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
tal0n Mekaniker/Däckmontör
26 augusti 2010 · 1 140 Inlägg

davel skrev:

tal0n skrev:
har inte hunnit få några problem än men jag köpte en idag, och dragit hem Handcent SMS. bättre meddelaneprogram, men hur stänger man av orginalprogrammet så man öppnar sms:en i nya programmet?
tack på förhand smile
mvh

Öppna inställningarna
Klicka på "Sony Ericsson" som ligger längst upp (Står programinställningar med liten text)
Klicka på Meddelanden
Bocka ur Meddelanden och Meddelandevibration

Kör också med handcent big_smile

gjort det nu, men när jag får ett sms så syns det i "vykortet" i vänstre hörnet, plus i fältet ovanför.. öppnar jagvykortet så åker orginalprogrammet fram.. har jag gjort nå fel?

davel
27 augusti 2010 · 347 Inlägg

tal0n skrev:

davel skrev:

tal0n skrev:
har inte hunnit få några problem än men jag köpte en idag, och dragit hem Handcent SMS. bättre meddelaneprogram, men hur stänger man av orginalprogrammet så man öppnar sms:en i nya programmet?
tack på förhand smile
mvh

Öppna inställningarna
Klicka på "Sony Ericsson" som ligger längst upp (Står programinställningar med liten text)
Klicka på Meddelanden
Bocka ur Meddelanden och Meddelandevibration

Kör också med handcent big_smile

gjort det nu, men när jag får ett sms så syns det i "vykortet" i vänstre hörnet, plus i fältet ovanför.. öppnar jagvykortet så åker orginalprogrammet fram.. har jag gjort nå fel?

Du kan arrangera om de knappar som är i kanterna. Vykortet refererar fortfarande till originalprogrammet som du säger.
Byt den genom att trycka på knappen med 4kvadrater längst ner till vänster tills valet med "Ordna widgets", "Ordna ikoner" kommer fram.

Tryck på "Ordna ikoner"

Dra ikonen för handcent till vänstra hörnet så kommer den att ersätta vykortet.

I handcent kan du genom att trycka på samma knapp få fram inställningar om notifiering där du kan ställa in precis hur telefonen ska bete sig när ett meddelande kommer.

Ett tips är också att använda widgeten till handcent som verkligen är superbra på x10 mini och den lägger du in via att välja "Ordna widgets" och sedan "Lägg till widget"

Senast redigerat av davel (27 augusti 2010)

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
Bebben Legitimerad besserwisser
27 augusti 2010 · 921 Inlägg

Batterier kan bli varma, men ska inte bli "heta" när de laddas.

Kolla batteriet att det inte är svullet eller så.

Och som tidigare sagt, om telefonen används konstant tar batteriet slut fort - så är det bara.

Prova även att minska ljusstyrkan på displayen (om det går), från kanske 100% ner till 70-80% så bör du märka det på batteritiden.

Senast redigerat av Bebben (27 augusti 2010)

tal0n Mekaniker/Däckmontör
27 augusti 2010 · 1 140 Inlägg

davel skrev:

tal0n skrev:

davel skrev:

Öppna inställningarna
Klicka på "Sony Ericsson" som ligger längst upp (Står programinställningar med liten text)
Klicka på Meddelanden
Bocka ur Meddelanden och Meddelandevibration

Kör också med handcent big_smile

gjort det nu, men när jag får ett sms så syns det i "vykortet" i vänstre hörnet, plus i fältet ovanför.. öppnar jagvykortet så åker orginalprogrammet fram.. har jag gjort nå fel?

Du kan arrangera om de knappar som är i kanterna. Vykortet refererar fortfarande till originalprogrammet som du säger.
Byt den genom att trycka på knappen med 4kvadrater längst ner till vänster tills valet med "Ordna widgets", "Ordna ikoner" kommer fram.

Tryck på "Ordna ikoner"

Dra ikonen för handcent till vänstra hörnet så kommer den att ersätta vykortet.

I handcent kan du genom att trycka på samma knapp få fram inställningar om notifiering där du kan ställa in precis hur telefonen ska bete sig när ett meddelande kommer.

Ett tips är också att använda widgeten till handcent som verkligen är superbra på x10 mini och den lägger du in via att välja "Ordna widgets" och sedan "Lägg till widget"

det funkar inte att dra ikonen, men liksom byter ju sida då i menyn bara, och trycker jag på ikonen så kommer det upp och frågar om jag vill ta bort den.. hmm

tal0n Mekaniker/Däckmontör
27 augusti 2010 · 1 140 Inlägg

tal0n skrev:

davel skrev:

tal0n skrev:

gjort det nu, men när jag får ett sms så syns det i "vykortet" i vänstre hörnet, plus i fältet ovanför.. öppnar jagvykortet så åker orginalprogrammet fram.. har jag gjort nå fel?

Du kan arrangera om de knappar som är i kanterna. Vykortet refererar fortfarande till originalprogrammet som du säger.
Byt den genom att trycka på knappen med 4kvadrater längst ner till vänster tills valet med "Ordna widgets", "Ordna ikoner" kommer fram.

Tryck på "Ordna ikoner"

Dra ikonen för handcent till vänstra hörnet så kommer den att ersätta vykortet.

I handcent kan du genom att trycka på samma knapp få fram inställningar om notifiering där du kan ställa in precis hur telefonen ska bete sig när ett meddelande kommer.

Ett tips är också att använda widgeten till handcent som verkligen är superbra på x10 mini och den lägger du in via att välja "Ordna widgets" och sedan "Lägg till widget"

det funkar inte att dra ikonen, men liksom byter ju sida då i menyn bara, och trycker jag på ikonen så kommer det upp och frågar om jag vill ta bort den.. hmm

fy fan nu funkade det wink tack för hjälpen smile

Volvo950turbo
27 augusti 2010 · 46 Inlägg

FoXoN skrev:

Volvo950turbo skrev:
Tja, har haft min x10 mini pro i en månad typ.

Laddade mobilen en natt och på morgonen var batteriet kokhett..
Effter det så räcker det bara typ 5-6 timmar, det är ju inte så optimalt.

Vart kan jag lämna in den? köpte den på mediamarkt men dit har jag 15 mil, borde väl gå att lämna in någon annanstans?

Använder du telefonen mycket ? För sonyericssons touth mobiler drar mycke batteri, när skärmen lyser och är igång. Brorsan har en Satio... Samma med den.. Ladda varje natt.

Nä har inga kompisar och ingen flickvän, mamma ringer 1 gång i veckan och pappa har jag inte pratat med på 4 år.

lol

Nä använder den väl normalt.

Visst jag har mail på sync kan va de som drar.

Men tror ändå batteriet är bränt eftersom det var kokhett en morgon

Vill ha volvo 960 med 850 motor!
Merc_ Ät gul snö, de kan vara öl
7 september 2010 · 223 Inlägg

Ska inte vara några problem, tjejen har en likadan och batteriet i den räcker flera dagar, och då ringer hon, smsar, spelar, tar kort och surfar så gott som hela dagen på den.

Volvo 855R (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang