Lådvolym till digital design 3518

low_and_loud
11 september 2010 ·

efter mycket velande får det nu bli 2 av dessa godingar.behöver lite schyssta lådförslag till dom till mitt väggbygge.lådvolym samt antal portar och storlek.går även bra med slotport antingen 2 kammare en till varje bas eller en stor låda.

vill ha ut så mycket som möjligt ur dom för spl!

kommer drivas med varsit jbl 14001-e till o börja med ivänta på fetare doningar

mvh anders

M_icke_
11 september 2010 · 3 466 Inlägg

low_and_loud skrev:
efter mycket velande får det nu bli 2 av dessa godingar.behöver lite schyssta lådförslag till dom till mitt väggbygge.lådvolym samt antal portar och storlek.går även bra med slotport antingen 2 kammare en till varje bas eller en stor låda.

vill ha ut så mycket som möjligt ur dom för spl!

kommer drivas med varsit jbl 14001-e till o börja med ivänta på fetare doningar

mvh anders

Det bästa du kan göra är att ringa till Thomas på DD Sverige, han kan en hel del om detta..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Frissan
11 september 2010 · 4 693 Inlägg

www.bjarud.se Det ligger ju i Norrköping, lättare att bara åka dit wink

Fredriksdalsgatan 28 där ligger det

Booyakasha!
M_icke_
11 september 2010 · 3 466 Inlägg

Softis skrev:
www.bjarud.se Det ligger ju i Norrköping, lättare att bara åka dit wink

Fredriksdalsgatan 28 där ligger det

Nej jag tror fortfarande inte att en återförsäljare har i närheten av den kunskap som thomas har.. Han är väll en av dom gamle rävarna som kan mest i detta landet skulle jag tro.. Och utan tvekan den som kan DD bäst..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Tokken Team dBakuten
12 september 2010 · 3 453 Inlägg

Peter på soundpressure kan du ju också rådfråga.. ingen dum pojke det heller.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
low_and_loud
12 september 2010 ·

Softis skrev:
www.bjarud.se Det ligger ju i Norrköping, lättare att bara åka dit wink

Fredriksdalsgatan 28 där ligger det

nej det går inte då dom är dyrare där än på andra ställen.

Frissan
12 september 2010 · 4 693 Inlägg

low_and_loud skrev:

Softis skrev:
www.bjarud.se Det ligger ju i Norrköping, lättare att bara åka dit wink

Fredriksdalsgatan 28 där ligger det

nej det går inte då dom är dyrare där än på andra ställen.

Tänkte mer att du kunde fråga om lådvolym osv. Börjar praktisera där på tisdag tongue

Booyakasha!
low_and_loud
12 september 2010 ·

Softis skrev:

low_and_loud skrev:

Softis skrev:
www.bjarud.se Det ligger ju i Norrköping, lättare att bara åka dit wink

Fredriksdalsgatan 28 där ligger det

nej det går inte då dom är dyrare där än på andra ställen.

Tänkte mer att du kunde fråga om lådvolym osv. Börjar praktisera där på tisdag tongue

det var som tusan smile o andra sidan tycker jag väl att dom kan släppa dem för samma pris om dom vill sälja smile

low_and_loud
12 september 2010 ·

måste kollat fel dom har ju faktiskt liknande pris där och med tanke på att man slipper frakten så går det nog jämt ut på att handla där smile

Frippe_L Gladen Audio
12 september 2010 · 2 388 Inlägg

200L per bas är väl vad dem brukar rekommendera för sina 18" så det blir väl samma för dig antar jag.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
BJonsson
12 september 2010 · 4 074 Inlägg

jag skulle nog bygga lådan så stor som möjligt tror jag...

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Drönirettab
12 september 2010 · 21 761 Inlägg

300 liter netto (för båda basarna tillsammans) med 1260 cm2 port (70x18 cm i detta fall) som är 24 cm lång, beräknad avstämning ca 45 Hz. Med 3 st 19 mm skivor i porten minskas bredden till 12,3 cm och avstämningen hamnar på runt 40 Hz, risken för flåsljud borde inte vara så stor fastän arean har minskat till detta värde. smile

Förslaget är teoretiskt, jag har inte provat basen.

Senast redigerat av Drönirettab (12 september 2010)

Frissan
12 september 2010 · 4 693 Inlägg

low_and_loud skrev:
måste kollat fel dom har ju faktiskt liknande pris där och med tanke på att man slipper frakten så går det nog jämt ut på att handla där smile

Tycker du kan komma in och prata lite skit i veckan faktiskt. Öppet 12-17 tis-fre

Booyakasha!
low_and_loud
12 september 2010 ·

Softis skrev:

low_and_loud skrev:
måste kollat fel dom har ju faktiskt liknande pris där och med tanke på att man slipper frakten så går det nog jämt ut på att handla där smile

Tycker du kan komma in och prata lite skit i veckan faktiskt. Öppet 12-17 tis-fre

absoulut får se om det finns någon dag som funkar, ungar och tant som är bortrest =/ lite smått rörigt här just nu. men men det löser sig.

Naughty Tee "There can only be one"
13 september 2010 · 205 Inlägg

Softis skrev:

low_and_loud skrev:
måste kollat fel dom har ju faktiskt liknande pris där och med tanke på att man slipper frakten så går det nog jämt ut på att handla där smile

Tycker du kan komma in och prata lite skit i veckan faktiskt. Öppet 12-17 tis-fre

Grattis Softis till praktikplatsen, får se om du få träffa Farbror DD inom kort med smile

Naughty Tee "There can only be one"
13 september 2010 · 205 Inlägg

För rådfrågning om DD och AQ så är ni välkomna att ringa detta gäng http://www.audio-control.se/Info.asp

Frissan
13 september 2010 · 4 693 Inlägg

Naughty Tee skrev:

Softis skrev:

low_and_loud skrev:
måste kollat fel dom har ju faktiskt liknande pris där och med tanke på att man slipper frakten så går det nog jämt ut på att handla där smile

Tycker du kan komma in och prata lite skit i veckan faktiskt. Öppet 12-17 tis-fre

Grattis Softis till praktikplatsen, får se om du få träffa Farbror DD inom kort med smile

Tackar smile Farbror DD, är det du? tongue

Booyakasha!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang