Behövs 3.5"?

Alex-s Bakhjulskrafs
15 september 2010 · 1 479 Inlägg

ja kolla på sony xplod. dom huvudenheterna är riktigt bra!
krånglar aldrig och man får ett bra ljud.
jag gav 12-1300 för min med 3,5 och usb och den fungerar klockrent. dom har även 2 utgångar för slutsteg.

köp aldrig huvudenheter på kjell å company eller teknikmagasinet vad du än gör! bara går sönder.. nej du ska ha ett känt märke om det ska hålla.

netonnet säljer även billiga märkesstereos så kolla där först!

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
DonCorleone
15 september 2010 · 65 Inlägg
DonCorleone
15 september 2010 · 65 Inlägg

By the way, enligt BRL så är det 6.5" högtalare på dörren men att jag behöver en adapterring. Vart köper jag en sådan??

DJchaoz
15 september 2010 · 181 Inlägg

Det köper du på en bra stereobutik. Och BRL har väl såna? skulle jag tro iaf

Och vad det gäller stereo så gillar jag personligen Pioneer, men jag hade försökt lägga lite pengar till så du får fler utgångar. Till steg och sånt. Du kanske inte behöver nu, men bra att ha till framtiden och det är lätt att fastna i ljudträsket smile

Mvh Kenta

Nissan 200sx S14A "Reaper" (1998)
DonCorleone
15 september 2010 · 65 Inlägg

DJchaoz skrev:
Det köper du på en bra stereobutik. Och BRL har väl såna? skulle jag tro iaf

Och vad det gäller stereo så gillar jag personligen Pioneer, men jag hade försökt lägga lite pengar till så du får fler utgångar. Till steg och sånt. Du kanske inte behöver nu, men bra att ha till framtiden och det är lätt att fastna i ljudträsket smile

Mvh Kenta

Jag har ett slutsteg just nu i bagaget med 12x2 tums basar, med andra ord denna stereo passar inte? hmm

DJchaoz
15 september 2010 · 181 Inlägg

Med bara en snabb sökning på sidan du själv angav så är där denna

http://www.webhallen.com/hemelektronik/ … deh-4200sd

Mer möjligheter iaf.. Där finns ju mängder och alla har en favvis.

Nissan 200sx S14A "Reaper" (1998)
DJchaoz
15 september 2010 · 181 Inlägg

Förresten läste snabbt igenom tråd och verkar kul, Men vill ge dig ett råd även om det innebär lite pengar till. Sätt fast högtalare ordentligt och fixa dämpmatta o sätt på dörr och sidan. Tjaa gör allt ordentligt och noggrant så kommer du bli nöjd över ljudet. Det gör mycket på sig att göra det ordentligt. Och även lika bra att göra det med en gång så du inte behöver plocka isönder igen.

Visste du om detta så ber jag om ursäkt för en enkel fakta.

Nissan 200sx S14A "Reaper" (1998)
DonCorleone
15 september 2010 · 65 Inlägg

DJchaoz skrev:
Förresten läste snabbt igenom tråd och verkar kul, Men vill ge dig ett råd även om det innebär lite pengar till. Sätt fast högtalare ordentligt och fixa dämpmatta o sätt på dörr och sidan. Tjaa gör allt ordentligt och noggrant så kommer du bli nöjd över ljudet. Det gör mycket på sig att göra det ordentligt. Och även lika bra att göra det med en gång så du inte behöver plocka isönder igen.

Visste du om detta så ber jag om ursäkt för en enkel fakta.

Alright! Nej visste faktiskt inte får tacka för din hjälp smile Tänkte bara ställa snabbfråga, är det sådan stor skillnad mellan en Sony spelare och Pioneer eller är det bara smaksak? när det handlar runt om 1500 lappen? smile

DJchaoz
15 september 2010 · 181 Inlägg

Det är nog mycket smaken, iaf i de priserna. Inte haft Sony på många år, så vet ju inte helt säkert. smile

Nissan 200sx S14A "Reaper" (1998)
Lonefox Bad music kills good sound
15 september 2010 · 7 241 Inlägg

Sony har en tendens att ha lite vasst ljud då de kan ha en peak runt 8khz medans Pioneer historiskt sett haft lite mer "rock'n'roll" i sin karaktär med en liten "hängmatta" rent ljudmässigt med lätt hissad bas och diskant.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Frissan
15 september 2010 · 4 693 Inlägg
Booyakasha!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang