Sätta lambdasond på race katt?

Ph--
18 september 2010 · 91 Inlägg

Hej, jag hade tänkt köpa en sån här racekatalysator
http://shop.textalk.se/se/article.php?i … rt=4037589

Men jag undrar om man kan fästa den främre lambdasonden i hålet på katalysatorn?
för annars sitter den ju längre fram på downpipen. SÅ har det någon betydelse var den sitter?

Isåfall måste jag ju förlänga sladden till lambdasonden, vad ska jag då använda för sladd?

hardrox
18 september 2010 · 731 Inlägg

Vad jag vet så spelar det ingen roll om den sitter innan eller på katalysatorn. Finns bilar som har den på downpipen.

Audi RS3 (2018)
Ph--
18 september 2010 · 91 Inlägg

okejokej, någon som är helt säker?

znigeln
18 september 2010 · 42 Inlägg

ska du ha samma downpipe som innan med uttag för lamda? du måste inte sätta lamdasonden i katten bara för det finns uttag för det. på min 850 turbo har jag dubbla lamdaugångar på downpipen, har en extra lamdasond för en lamdamätare i bilen

Ph--
18 september 2010 · 91 Inlägg

znigeln skrev:
ska du ha samma downpipe som innan med uttag för lamda? du måste inte sätta lamdasonden i katten bara för det finns uttag för det. på min 850 turbo har jag dubbla lamdaugångar på downpipen, har en extra lamdasond för en lamdamätare i bilen

Nej, har byggt en egen downpipe, så tänkte sätta lambdasonden i katten istället så jag slipper borra hål i downpipen.

znigeln
18 september 2010 · 42 Inlägg

Ph-- skrev:

znigeln skrev:
ska du ha samma downpipe som innan med uttag för lamda? du måste inte sätta lamdasonden i katten bara för det finns uttag för det. på min 850 turbo har jag dubbla lamdaugångar på downpipen, har en extra lamdasond för en lamdamätare i bilen

Nej, har byggt en egen downpipe, så tänkte sätta lambdasonden i katten istället så jag slipper borra hål i downpipen.

okej. det kan funka, men vet inte om lamdasonden får rätt värden om den sitter i katten. du får prova och se om det funkar. angående förlängningen av lambdakabeln så borde det funka med vilken kabel som helst bara du får skarvarna täta så det inte kommer in fukt i skarven.

Ph--
18 september 2010 · 91 Inlägg

znigeln skrev:

Ph-- skrev:

znigeln skrev:
ska du ha samma downpipe som innan med uttag för lamda? du måste inte sätta lamdasonden i katten bara för det finns uttag för det. på min 850 turbo har jag dubbla lamdaugångar på downpipen, har en extra lamdasond för en lamdamätare i bilen

Nej, har byggt en egen downpipe, så tänkte sätta lambdasonden i katten istället så jag slipper borra hål i downpipen.

okej. det kan funka, men vet inte om lamdasonden får rätt värden om den sitter i katten. du får prova och se om det funkar. angående förlängningen av lambdakabeln så borde det funka med vilken kabel som helst bara du får skarvarna täta så det inte kommer in fukt i skarven.

okejokej tack för svar:)
någon som är mer säker på om det funkar eller inte?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang