Hur är det att vara Bilförsäljare? Söker tankar kring jobbet

alain www.bimmerpower.org
3 mars 2009 · 3 995 Inlägg

Att får en trevligt bemötande, kunna försäljning psykologi (kanske gå på kurs) kunna argumenterar, inte länma en kund titta på en bil ensam för länge, inte hoppa på direkt, (han kan blir rädd), följa hans intress, visa sin kunighet inom bilar, att han vet vad han pratar om utan  bla bla bla och mer...
En sådan försäljare vill jag gärna prata med vid bilköp intress. wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
3 mars 2009 · 2 258 Inlägg

Vart finns den här KYn som ni nämner, och vad ingår i kursplanen på den? Borde vara både fordonskunskap, psykologi och ekonomi bland annat? smile

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Herr Gaspedal Autobahnjägare
3 mars 2009 · 11 Inlägg

Vivendi, denna går i Göteborg och kursen innehåller precis vad du säger samt även säljteknik m.m.
Men alla kurser bottnar kring dessa fyra ämnen. http://www.kyakademien.se/prod/studium/ … enDocument  Där finns mer att läsa.

Bayern, Bier und Razierte frauen.
BMW 540 (2000)
BMW M5 (2001)
johannesfp
8 april 2010 · 60 Inlägg

Jag uppar denna tråden, ni som går denna utbildningen.

Hur är det att komma in? står att man ska ha arbetslivserfarenhet och skicka in cv och grejer?

Dawk Bilförsäljare
29 september 2010 · 77 Inlägg

Har varit ute och lämnat in massor av CV:n till olika bilhandlare. Jag tror att bästa sättet att ha chansen till ett sådant här jobb är att gå ut och presentera sig för företagen man vill jobba hos, särskilt om man inte har någon tidigare erfarenhet från yrket. big_smile Väntar med spänning på att någon ska höra av sig ang. en intervju. big_smile

Peugeot 607 3.0 V6 "Välkommen hem" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang