Chevrolet elCamino 1968

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
24 maj 2010 · 6 475 Inlägg

Krullo skrev:

farbrorbozze skrev:

Krullo skrev:

hehe ja så är det att ha hus vet du!

Tog iaf fram Pontiacen igår, så nu återstår BARA att svetsa om kupefläktkåpan & sen tillbaka med innerskärmen,

Det fixar du väl i ett nafs? planer för classic car week då?

jovisst men orkar inte göra det wink
Lägger inte upp nå stora planer alls för denna sommar då det är mycket som ska fixas här hemma, ny avloppsbrunn, dränera runt huset & bygga vedbod bland annat.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
Krullo Think With your Dipstick!
26 maj 2010 · 106 Inlägg

farbrorbozze skrev:

Krullo skrev:

farbrorbozze skrev:

Tog iaf fram Pontiacen igår, så nu återstår BARA att svetsa om kupefläktkåpan & sen tillbaka med innerskärmen,

Det fixar du väl i ett nafs? planer för classic car week då?

jovisst men orkar inte göra det wink
Lägger inte upp nå stora planer alls för denna sommar då det är mycket som ska fixas här hemma, ny avloppsbrunn, dränera runt huset & bygga vedbod bland annat.

haha ja då har du lite att stå i smile

That kid is stroking something, and it sure aint an engine!
Chevrolet el Camino "El Loco" (1968)
Ante.B
26 maj 2010 · 80 Inlägg

Krullo skrev:

Ante.B skrev:
Trevligt projekt, håller på med en camino -72 själv. Har du fortfarande fronten och skärmar demonterad? Har du lustatt ta lite mått på ramen och Pm:a dom till mig? kulle ha behövt måtten mellan rambalkarna längst fram där man skruvar fast stötfångaren, samt mellan där dom övre bärarmarna till framvagnen sitter fast på ramen. Vore guld om du kunde ta dom måtten åt mig.

Japp dem ligger på sidan än. Det ska nog inte vara några problem att fixa. Ska du byta till en äldre front?

Det vore kanon, ja jag har lite planer på det. Sen så vill jag kolla så att allt stämmer så inte ramen är sned för jag får inte stötfångaren att passa till 100% och jag ser inga fel på stötisen:-(

Second place is the first looser!!
Cadillac Deville "Skabbilack" (1970)
Volvo V70 (2012)
Krullo Think With your Dipstick!
26 maj 2010 · 106 Inlägg

Ante.B skrev:

Krullo skrev:

Ante.B skrev:
Trevligt projekt, håller på med en camino -72 själv. Har du fortfarande fronten och skärmar demonterad? Har du lustatt ta lite mått på ramen och Pm:a dom till mig? kulle ha behövt måtten mellan rambalkarna längst fram där man skruvar fast stötfångaren, samt mellan där dom övre bärarmarna till framvagnen sitter fast på ramen. Vore guld om du kunde ta dom måtten åt mig.

Japp dem ligger på sidan än. Det ska nog inte vara några problem att fixa. Ska du byta till en äldre front?

Det vore kanon, ja jag har lite planer på det. Sen så vill jag kolla så att allt stämmer så inte ramen är sned för jag får inte stötfångaren att passa till 100% och jag ser inga fel på stötisen:-(

Jag ska fixa det så fort jag kan, dem håller på att gräva upp gamla bensintankar i backen utanför dörren just nu. så det är lite knöligt att ta sig in. men bör vara klart nästa vecka. om jag inte missminner mig så skall ramarna vara identiska.
Det lät ju inge vidare om ramen skulle vara sned. är alla fästerna till kofösen lika? så det inte är ifrån en annan årsm på ena sidan.

That kid is stroking something, and it sure aint an engine!
Chevrolet el Camino "El Loco" (1968)
Krullo Think With your Dipstick!
26 maj 2010 · 106 Inlägg

Ante.B skrev:

Krullo skrev:

Ante.B skrev:
Trevligt projekt, håller på med en camino -72 själv. Har du fortfarande fronten och skärmar demonterad? Har du lustatt ta lite mått på ramen och Pm:a dom till mig? kulle ha behövt måtten mellan rambalkarna längst fram där man skruvar fast stötfångaren, samt mellan där dom övre bärarmarna till framvagnen sitter fast på ramen. Vore guld om du kunde ta dom måtten åt mig.

Japp dem ligger på sidan än. Det ska nog inte vara några problem att fixa. Ska du byta till en äldre front?

Det vore kanon, ja jag har lite planer på det. Sen så vill jag kolla så att allt stämmer så inte ramen är sned för jag får inte stötfångaren att passa till 100% och jag ser inga fel på stötisen:-(

Lyckades hitta en sida jag minndes lite vagt. kan komma till användning.
http://www.chevelles.com/elcamino/ec_body.htm

That kid is stroking something, and it sure aint an engine!
Chevrolet el Camino "El Loco" (1968)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
27 juni 2010 · 6 475 Inlägg

hur går det med "Caminen" då ?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Krullo Think With your Dipstick!
30 september 2010 · 106 Inlägg

farbrorbozze skrev:
hur går det med "Caminen" då ?

På gång nu smile hoppas bara på en stekhet vinter! ska till att fixa topparna i veckan och så har jag eventuellt lokaliserat en kylarram!! Tror det har hunnit samlats lite damm i denna tråd smile

That kid is stroking something, and it sure aint an engine!
Chevrolet el Camino "El Loco" (1968)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
30 september 2010 · 6 475 Inlägg

Krullo skrev:

farbrorbozze skrev:
hur går det med "Caminen" då ?

På gång nu smile hoppas bara på en stekhet vinter! ska till att fixa topparna i veckan och så har jag eventuellt lokaliserat en kylarram!! Tror det har hunnit samlats lite damm i denna tråd smile

skrik till om du får nå delar över som du vill lura på mig wink
eller om du behöver nåt som jag kanske har i gömmorna smile

se till att kasta in lite bilder på jobben du gör så blåser dammet i tråden bort wink

Senast redigerat av farbrorbozze (30 september 2010)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang