Ärr på hakan, ersättning?

Norde fotointresserad
26 januari 2010 · 2 307 Inlägg

Upptäckte nu ikväll att jag hade fått ett trevligt litet brev från Folksam idag.

"Vid bedömning ska ärret sägas vara vanprydande och mer eller mindre direkt kunna iaktagas av en utomstående. Hänsyn tas även till den försäkrades ålder och ärrets placering."

Hur som helst så omfattades jag av både en licensförsäkring och en individuell barnförsäkring. Sammanlagt kommer jag att få ut 17.970:- från dessa.

Blev mer än jag trodde, jag är nöjd smile

NissanMotorsport
26 januari 2010 ·

Norde skrev:
Upptäckte nu ikväll att jag hade fått ett trevligt litet brev från Folksam idag.

"Vid bedömning ska ärret sägas vara vanprydande och mer eller mindre direkt kunna iaktagas av en utomstående. Hänsyn tas även till den försäkrades ålder och ärrets placering."

Hur som helst så omfattades jag av både en licensförsäkring och en individuell barnförsäkring. Sammanlagt kommer jag att få ut 17.970:- från dessa.

Blev mer än jag trodde, jag är nöjd smile

Gött smile inte illa..de är en riktigt kul läsning de smile kommer ihåg när ja läste mitt..såg att de va en viss summa dom hade skrivit med, så höll fingret över och läste all, sen drog man sakta bort fingret så man såg en siffra i taget big_smile haha

Men dom tyckte ditt ärr va vanprydande? ja ska ju ta ut från min barnförsäkring snart och de var därifrån du fick den summan?

Senast redigerat av NissanMotorsport (26 januari 2010)

Norde fotointresserad
27 januari 2010 · 2 307 Inlägg

Norde skrev:
Upptäckte nu ikväll att jag hade fått ett trevligt litet brev från Folksam idag.

"Vid bedömning ska ärret sägas vara vanprydande och mer eller mindre direkt kunna iaktagas av en utomstående. Hänsyn tas även till den försäkrades ålder och ärrets placering."

Hur som helst så omfattades jag av både en licensförsäkring och en individuell barnförsäkring. Sammanlagt kommer jag att få ut 17.970:- från dessa.

Blev mer än jag trodde, jag är nöjd smile

Idag fick jag ett mindre glädjande brev från försäkringsbolaget där de skrev att det blivit ett misstag och att min ena försäkring inte täckte ärr så därför tar de tillbaka strax över 5k.. snaaark!

Norde fotointresserad
27 januari 2010 · 2 307 Inlägg

NissanMotorsport skrev:

Norde skrev:
Upptäckte nu ikväll att jag hade fått ett trevligt litet brev från Folksam idag.

"Vid bedömning ska ärret sägas vara vanprydande och mer eller mindre direkt kunna iaktagas av en utomstående. Hänsyn tas även till den försäkrades ålder och ärrets placering."

Hur som helst så omfattades jag av både en licensförsäkring och en individuell barnförsäkring. Sammanlagt kommer jag att få ut 17.970:- från dessa.

Blev mer än jag trodde, jag är nöjd smile

Gött smile inte illa..de är en riktigt kul läsning de smile kommer ihåg när ja läste mitt..såg att de va en viss summa dom hade skrivit med, så höll fingret över och läste all, sen drog man sakta bort fingret så man såg en siffra i taget big_smile haha

Men dom tyckte ditt ärr va vanprydande? ja ska ju ta ut från min barnförsäkring snart och de var därifrån du fick den summan?

Fick ena summan från barnförsäkringen och den andra från licens.. Men eftersom licensförsäkringen inte täckte tydligen så tar de ju bort ersättningen från den nu =/ Men får iaf en bit över 12k från barnförsäkringen.

PeterZ
22 september 2010 · 1 Inlägg

Är man under 25 finns det stor chans till ersättning för ärr om det är från en olycka! Var med om en trafikolycka och behövde operera mig. Fick ett rejält ärr och en rejäl summa pengar ;-)

För oss som inte kan så mycket om försäkringar så vill jag rekomendera: www.folketsombud.se - Dom hjälpte mig skaffa hög ersättning! Rekomenderas varmt

He1Boy
26 september 2010 · 5 Inlägg

Måste man har varit i kontakt med ett sjukhus eller läkare när skadan inträffade för att man ska få ersättning?

Hamilton
26 september 2010 · 8 865 Inlägg

He1Boy skrev:
Måste man har varit i kontakt med ett sjukhus eller läkare när skadan inträffade för att man ska få ersättning?

Ja det måste du, det blir svårt att få ersättning utan ett läkarutlåtande eller läkarintyg på hur skadan uppkomit.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
He1Boy
26 september 2010 · 5 Inlägg

Okej, tack för svar smile

DanielHN
1 oktober 2010 · 10 Inlägg

Du behöver vänta 1-2 år (beroende på försäkringsbolag) innan du kan få ersättning för ett ärr. Du har säkert en privat olycksfallsförsäkring som du kan få ersättning från. Du har med störst sannolikhet också en försäkring via arbetet som du eventuellt kan få från.

Ersättningens storlek går inte svara på utan att veta hur dina försäkringar är konstruerade. Faktorer som spelar roll här är bland annat försäkringsbeloppet samt hur ärr tabellen som ditt försäkringsbolag följer ser ut.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang