Min saab 900- vågar man gasa?

Johanness
3 oktober 2010 · 853 Inlägg

Har en till fråga, hur lagar man en sprucken front spoiler, den under grillen? Den har en spricka i sig efter en krock med en dragkula.

b0nd3n
4 oktober 2010 · 1 944 Inlägg

Johanness skrev:
Har en till fråga, hur lagar man en sprucken front spoiler, den under grillen? Den har en spricka i sig efter en krock med en dragkula.

far på macken/mekonomen/biltema och köp lite finspackel och spackla fronten, sen slipa och lacka den smile

annars kan du alltid lämna in den till en lackfirma som lagar stötfångre, kostar men du slipper fixa själv.

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
embe Ex-08'a
4 oktober 2010 · 113 Inlägg

Johanness skrev:

embe skrev:
e du sugen på lite mer effekt så rekomderar jag varmt ett nordicuhr chip smile,
har själv ett steg 3, brummar på ganska bra faktiskt. stylingen skulle jag tycka en 9-3og grill,viggen paket sänka de e snyggt och stilrent på en saab tycker jag persionligen smile

Okej!

Vad kostar det att chippa? Måste jag besiktiga den eller regga den efteråt?

Jag har noll koll på detta, jag fick mitt körkort för bara någon vecka sen och bilen köpte jag för 2 dagar sen.

2.0 liters motor, 184 hästar, turbo. Aldrig kört något liknande. <3

de chipet som jag har kostar hos nordicuhr 16 830:- monterat och klart !, men du kan komma billigare undan jag tror jag betalade 5000:- big_smile. jag letade på blocket och bildelsbasen efter ett 3" system och hittade ett för 300 ! (sjukt billigt) och sen svetsade eget downpipe sen köpte program varan separat.

nej du behöver inte regga om, enligt lag skall du göra det, men de finns ingen som gör det. det märks inte
dom tror bara du satt på ett större avgas så de ska låta fränare och en del bryr sig helt enklet inte på besikningen. när jag skule regga min så sa dom "jasså du har satt på ett större avgas system, de låter faktiskt riktigt bra big_smile" så de skall inte vara några problem. om du är ute efter lite minde effekt och pill med bilen så rekomenderar jag ett steg 1 från nordicuhr 220 hk då chipar dom bara bilen sen är de klart smile

hoppas du har fått den infon du vill ha big_smile

mvh // marcus

Saab 9000 Aero "T5.2 Special" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang