Är min bil oseriös? har jag eller garagets admins rätt?!

tyskstukpunktde
7 oktober 2010 · 11 Inlägg

Om de har rätt eller inte låter jag vara osagt men där finns ingen stance, poke eller flush på den bilen så vart är tyskstuket? Folk kastar sig med termen när de slängt på en rostig huv & kapat fjädrarna.

Dumpa henne i backen, få på ett par fälgar/plåtisar med poke & stretch så kanske den funkar som ratstukad om inget annat.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 oktober 2010 · 17 549 Inlägg

tyskstukpunktde skrev:
Om de har rätt eller inte låter jag vara osagt men där finns ingen stance, poke eller flush på den bilen så vart är tyskstuket? Folk kastar sig med termen när de slängt på en rostig huv & kapat fjädrarna.

Dumpa henne i backen, få på ett par fälgar/plåtisar med poke & stretch så kanske den funkar som ratstukad om inget annat.

Word!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Allansson
7 oktober 2010 ·

Vikingson skrev:
redan fixat både golfar o jettor innan denna, och resultatet är ju lite bättre än ditt om man säger så (:

Vore kul att se bilder på dessa bilar. smile

båge montör och hobby mekaniker
7 oktober 2010 · 2 672 Inlägg

Allansson skrev:

Vikingson skrev:
redan fixat både golfar o jettor innan denna, och resultatet är ju lite bättre än ditt om man säger så (:

Vore kul att se bilder på dessa bilar. smile

+1!

det var nog jag som tyckte du skulle åka breddade fälgar och sänkt! det funkar underbart! jag åkte min 245 så lågt man kan utan att göra om för mycket! dvs på genomslag!

breddade fälgar är inga problem att ha på heller.. funderar själv på att skaffa det till vintern på bmwn, men visst, är man ute efter att sladda in i massa saker så kan jag förstå det, men utan strech och poke på hjulen kommer du inte få det tyskstuket du vill ha på den!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Loket_
7 oktober 2010 · 10 Inlägg

okok , får lägga mig i snabbt, bor granne med Emil (han som har 240in) och tycker den e riktigt fräck,
ja har uppe min vinterbil? helt original Volvo 740GL med en liten sänkning, och något polerad på nån bild
6 bilder totalt på den, som ni själva kan se om ni går in o kollar.. hade den 1 vinter, sen blev den såld, men varför får den vara uppe för då? tycker personligen att denna 240in e grymt mycket ballare än min,, han har ju gjort en hel del med den också, den var ganska skabbig innan han börja sätta händerna i denna,, men visst om inte vinterbilar får ligga uppe så e det en sak, men tycker ja ser ganska många "skabbiga" bilar här inne på sidan, rosthögar m.m varför inte börja och ta bort dom ist, tycker ja inte ser nån enda rostfläck på denna trots sin ålder smile

Volvo 740 "ozwen" (1990)
PoulZen
7 oktober 2010 · 772 Inlägg

Det var ett väldigt tjat om varför vissa bilar får vara uppe och andra inte.

Garaget är ingen DEMOKRATI och ingen RÄTTIGHET = Det betyder att om någon admin
inte tycker din bil platsar så är det så, ta diskussionen med denne admin eller
någon annan som bestämmer på sidan istället för att fråga användarna om din
bil platsar här. Alla tycker olika.

peegee Forummoderator
7 oktober 2010 · 2 924 Inlägg

Fälgar, däck och höjden på bilen är grundläggande för Tyskstuk och inte ens det har du i Tyskstuk...


Sen vill jag belysa några av våra regler;

5§ När du skriver ett nytt inlägg
•Det är inte tillåtet att provocera för provocerandets skull. Det kallas "trolling" och kommer att leda till avstängning.

13§ Vett och etikett
•Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
•Var trevlig och respektera andras åsikter.
•Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år är inte tillåtna.
•Skrik inte - Använd inte VERSALER, "!!!!!!!!!!", "?????????" eller liknande.
•Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
14§ Reservationer
•Administratörer och moderatorer har rätt att ändra, flytta och radera inlägg och trådar utan att informera trådskaparen eller inläggsförfattaren.
•Garaget Media AB ansvarar inte för material som publiceras via den här sidan.

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang