BMW 530 E34| skramlar vid start/tomgång

Thakebab
7 oktober 2010 · 15 Inlägg

Tja, min bmw e34 530 skramlar speciellt vid start och tomgång, men hörs fortfarande även när man kör. oftast mer när den har blivit varm. (från motorn såklart)
Har inte en aning om vad det kan vara men har dock snackat med vissa kompisar som vart vid den och lyssnat. Det dom säger är att det kan vara kam kedjan/kedjespännaren.

Och då undrar jag:
Hur kommer jag åt den eller hur byter jag den?
Och finns det något sätt så jag kan försäkra mig om att det verkligen är den som låter så jag inte byter helt i onödan?

//Rasmus.

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
8 oktober 2010 · 2 405 Inlägg

Kamkjedjan rasslar och brukar höras ganska direkt att de e den det kommer i från vet inte om de e v8an eller 6an du har men den sitter längst fram på motorn innanför remarna mm, ganska knepig att komma åt och inte alls kul att byta tyvärr. Trångt och mycket saker som skall bort. Lyfter du på ventilkåpan så ser du kedjans övre del

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Ford91
8 oktober 2010 · 74 Inlägg

det är kjedjespännaren med nästan 100% säkerhet kan jag säga dig att det e den. autopower.se är en bra sida du kan titta på för att hitta hur du bytar spännaren.

Thakebab
8 oktober 2010 · 15 Inlägg

psyco skrev:
Kamkjedjan rasslar och brukar höras ganska direkt att de e den det kommer i från vet inte om de e v8an eller 6an du har men den sitter längst fram på motorn innanför remarna mm, ganska knepig att komma åt och inte alls kul att byta tyvärr. Trångt och mycket saker som skall bort. Lyfter du på ventilkåpan så ser du kedjans övre del

Jag det är med en v8.
Då var det som jag trodde om att det skulle vara trångt och jävligt.. Men tack så mycket för hjälpen smile

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
8 oktober 2010 · 2 405 Inlägg

har v8an själv skulle jag då kmkjedja skulle jag skrotta bilen och sälja inredningen och de tongue

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Ford91
8 oktober 2010 · 74 Inlägg

känns onödigt att göra det om motorn är fin i övrigt? visst ganska mycket jobb att riva ner allt men man brukar inte skrota en bil för att en sträckare är sliten...

wentma
8 oktober 2010 · 83 Inlägg

Läs detta hur du kan byta kedja och tjäna en bra slant.
http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=134765

Mackan

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
8 oktober 2010 · 2 405 Inlägg

nej men jag hatar sånna jobb så för mig e de inte värt de:P finns inte mycke värre jobb än kam kjedior tongue får väl ändra de jag skrev så du blir nöjd, skulle min kamljedja strula skulle jag sälja bilen.. nu låter jag bara lat smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang