Folie eller lacka railsen?

tutti_frutti
5 oktober 2010 · 195 Inlägg

Hej!

Har en v70 -06 och funderar på om jag ska lacka mina rails (som originalrailsen i silver) eller
om jag ska sätta på folie i silver, spelar det nån roll? Eller vilket är bäst?

(ska lämna in bilen för att göra detta)


Tacksam för alla svar!! smile

Volvo V70 (2006)
Beeenny
5 oktober 2010 · 982 Inlägg

tutti_frutti skrev:
Hej!

Har en v70 -06 och funderar på om jag ska lacka mina rails (som originalrailsen i silver) eller
om jag ska sätta på folie i silver, spelar det nån roll? Eller vilket är bäst?

(ska lämna in bilen för att göra detta)


Tacksam för alla svar!! smile

finns inte railsen i borstad alumium original oxå ? vore snyggare tror de finns fågon folie som ser ut som det..fast de är ju smak sak

annars skulle jag ha lackat om jag vore du , lättare att få de bra

evilaudio
5 oktober 2010 · 16 195 Inlägg

tutti_frutti skrev:
Hej!

Har en v70 -06 och funderar på om jag ska lacka mina rails (som originalrailsen i silver) eller
om jag ska sätta på folie i silver, spelar det nån roll? Eller vilket är bäst?

(ska lämna in bilen för att göra detta)


Tacksam för alla svar!! smile

att foliera dom e ett helvete om de ska bli snyggt.. då e de mycke enklare att lacka dom.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
tutti_frutti
5 oktober 2010 · 195 Inlägg

de e ju inte jag som ska göra de smile men vet inte hur jag ska göra.. heelp! sad

Volvo V70 (2006)
kristoffersson
7 oktober 2010 · 505 Inlägg

Det blir garanterat inget fel på att lacka! Och antagligen betydligt billigare också! smile

tutti_frutti
7 oktober 2010 · 195 Inlägg

det är billigare med folie som jag överväger nu smile

Volvo V70 (2006)
Xz3PaZ
8 oktober 2010 · 87 Inlägg

tutti_frutti skrev:
det är billigare med folie som jag överväger nu smile

Bilia som ska göra de? isåfall kan man ju be om bilder etc, kolla också om du får garanti på att foliet sitter etc

Projekttråden för scorpio 2,9 ghia rs http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=222493
Sluta skjuta upp saker, skit i det istället :)
tutti_frutti
9 oktober 2010 · 195 Inlägg

Nä, ett företag i gbg som kan sätta på folie, annars måste jag lämna in dom på lack nånstans, det lär bli dyrare. Men frågan är ju om folie sitter kvar eller ej, jag har ingen aning faktiskt smile
Nån som vet?

Volvo V70 (2006)
Beeenny
9 oktober 2010 · 982 Inlägg

varför inte bara lacka med sprayburk ?

tutti_frutti
9 oktober 2010 · 195 Inlägg

Göra det själv? Naae, tror inte det blir särskilt bra smile

Volvo V70 (2006)
kristoffersson
9 oktober 2010 · 505 Inlägg

Beeenny skrev:
varför inte bara lacka med sprayburk ?

word..

När jag jobbade på lackfirma som lackerade lastbilar, så skulle vi först lacka en hela "skåpet" på en lastbil också.  Och vi lämnade ett lägre pris än vad foliesnubbarna gjorde. Men trots det valde kunden att klä in hela jävla skåpet i folie, hehe !

Folie sitter som bara fan, det är en mardröm att ta bort. Om det sätts dit ordentligt utan luftbubblor och smuts från början. Men det låter som en svår uppgift att sätta folie snyggt på dom.. men säger dom att dom kan så låt dom! . men lack blir finare smile

Beeenny
9 oktober 2010 · 982 Inlägg

tutti_frutti skrev:
Göra det själv? Naae, tror inte det blir särskilt bra smile

det är ju så billigt att du kan pröva dig fram..blir de inte bra bara göra om

roligare och ha gjort de själv också?

tutti_frutti
9 oktober 2010 · 195 Inlägg

kristoffersson skrev:

Beeenny skrev:
varför inte bara lacka med sprayburk ?

word..

När jag jobbade på lackfirma som lackerade lastbilar, så skulle vi först lacka en hela "skåpet" på en lastbil också.  Och vi lämnade ett lägre pris än vad foliesnubbarna gjorde. Men trots det valde kunden att klä in hela jävla skåpet i folie, hehe !

Folie sitter som bara fan, det är en mardröm att ta bort. Om det sätts dit ordentligt utan luftbubblor och smuts från början. Men det låter som en svår uppgift att sätta folie snyggt på dom.. men säger dom att dom kan så låt dom! . men lack blir finare smile

Ok, ja jag vet inte om man skulle se skillnaden om man lackar railsen mot att sätta på folie faktiskt smile Verkar funka med folie med, men vet inte riktigt smile

Volvo V70 (2006)
kristoffersson
9 oktober 2010 · 505 Inlägg

tutti_frutti skrev:

kristoffersson skrev:

Beeenny skrev:
varför inte bara lacka med sprayburk ?

word..

När jag jobbade på lackfirma som lackerade lastbilar, så skulle vi först lacka en hela "skåpet" på en lastbil också.  Och vi lämnade ett lägre pris än vad foliesnubbarna gjorde. Men trots det valde kunden att klä in hela jävla skåpet i folie, hehe !

Folie sitter som bara fan, det är en mardröm att ta bort. Om det sätts dit ordentligt utan luftbubblor och smuts från början. Men det låter som en svår uppgift att sätta folie snyggt på dom.. men säger dom att dom kan så låt dom! . men lack blir finare smile

Ok, ja jag vet inte om man skulle se skillnaden om man lackar railsen mot att sätta på folie faktiskt smile Verkar funka med folie med, men vet inte riktigt smile

Menar du allvar? där är riktigt stor skillnad på folie och lack! iallafall för någon som vet hur lack ser ut ;D

tutti_frutti
9 oktober 2010 · 195 Inlägg

Ja, men har inte direkt sett folie på några rails förut, så jag har svårt att jämföra wink Men kan tänka mig att det funkar med folie också smile

Volvo V70 (2006)
kristoffersson
9 oktober 2010 · 505 Inlägg

Varför ens dividera om det? Det rör sig om kanske högst 1000kr i lackkostnad.. :o
Det är ju inga stora utgifter precis..

tutti_frutti
9 oktober 2010 · 195 Inlägg

Det var ju därför jag starta tråden för att se vad som var bäst att göra

Volvo V70 (2006)
kristoffersson
9 oktober 2010 · 505 Inlägg

Lack är alltid bäst! vad du än säger och vad andra säger så är lack bäst! finns inget att bråka om.
Lack är den äkta varan. Folia är till för dom som inte riktigt bryr sig om skicket utan bara bryr sig om vilken färg det har, och som såklart vill betala mindre. betalar man mindre får man sämre kvalitet, så är det med allt här i världen. Prutar man hos en lackerare, ja då blir resultatet sämre, gör man det på en marknad, ja då får du gamla bananer..   kvalitet kostar. smile

Xz3PaZ
9 oktober 2010 · 87 Inlägg

kristoffersson skrev:
Lack är alltid bäst! vad du än säger och vad andra säger så är lack bäst! finns inget att bråka om.
Lack är den äkta varan. Folia är till för dom som inte riktigt bryr sig om skicket utan bara bryr sig om vilken färg det har, och som såklart vill betala mindre. betalar man mindre får man sämre kvalitet, så är det med allt här i världen. Prutar man hos en lackerare, ja då blir resultatet sämre, gör man det på en marknad, ja då får du gamla bananer..   kvalitet kostar. smile

precis pruta inte hos en lackerare smile men man kan ju alltid be om lite bilder, se vilken garanti dom lämnar etc
beror också på va de ska va för färg på railsen, "boxavgiften" brukar ligga på runt 6-700kr sen gäller de att höra sig för va de är för lackerare...

Projekttråden för scorpio 2,9 ghia rs http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=222493
Sluta skjuta upp saker, skit i det istället :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang