KÖPRÅD VOLVO V40 T4 FAS 2

sportluft
13 oktober 2010 ·

Tjena, jag har börjat tröttna på min Peugeot 206 RC, så vill köpa mig en Volvo V40 T4 FAS 2, men jag vill veta för och nackdelar ... ?
Tex , motor,växellåda osv...

Det jag har tänkt är att chippa den hos BSR med deras steg 3, laddmätare och Sportluft filter " öppet med avskärming "

Så hade varit skit gött om någon berätta för och nackdelar med V40 T4 smile

Mvh Robbin

Anderssonz
13 oktober 2010 · 52 Inlägg

finns som inte så mkt att klaga på men kolla in på x40nordic.com och läs lite det som är dåligt på fas2 är väll blocken om man ska trimma mkt med ett steg3 är ingen större fara att köpa jo en sak till som jag störde mig på är last tröskeln bak

sportluft
14 oktober 2010 ·

Andre4s skrev:
sluta nu robin!  köp en s40 fas II isåfall.. mycke snyggare. som jag

Haha, men min kompis henke kör med en rosa S40 och du kör med S40 och jesper kör S40 så vill inte härma alla tongue

good_year
14 oktober 2010 · 755 Inlägg

fettare att komma med en kombi med tonade rutor med mera...

kör själv en helt orginal v40 fas II -04a tål en hel del kört många race och lekt mycket med den.. inga problem förutom att jag rasade min diff efter att ha lekt med för breda däck med för mycket mönster och för bra fäste i.. annars riktigt sköna och allt.. tänk bara på att dom första rostar som fan..

The__dude
15 oktober 2010 · 90 Inlägg

Är grymt nöjd med min iallafall smile

Enda jag vet är väll att dom rostar som kex men det ska väll vara mycket bättre i FAS 2

sportluft
15 oktober 2010 ·

Andreas , yes det stämmer, okej så dem rostar enkelt eller vadå? Funderar på en s70 T5a som finns på blocket som inte har rullat långt alls smile

Flyttar ju hem ifrån snart så vill ha en go bil att åka med till jobbet fast 206 RC:n är go men vill ha turbo motor smile

jimbon
15 oktober 2010 · 711 Inlägg

Personligen skulle jag valt S70 T5 före S40,femmas motorljud och turbo på det är oslagbart.
Jag saknar sången från min 850 T5 jag hade.Motorljudet från S40 som man har nu får man inte ens en minimal ståfräs av.

smile

Senast redigerat av jimbon (15 oktober 2010)

sportluft
15 oktober 2010 ·

jimbon skrev:
Personligen skulle jag valt S70 T5 före S40,femmas motorljud och turbo på det är oslagbart.
Jag saknar sången från min 850 T5 jag hade.Motorljudet från S40 som man har nu får man inte ens en minimal ståfräs av.

smile

Jag har haft en t-gul som du ser i min profil, jo det är sant t5 ljudet finns inget bättre men eftersom jag flyttar snart vill ja tänka på min ekonomi också tongue

jimbon
16 oktober 2010 · 711 Inlägg

sportluft skrev:

jimbon skrev:
Personligen skulle jag valt S70 T5 före S40,femmas motorljud och turbo på det är oslagbart.
Jag saknar sången från min 850 T5 jag hade.Motorljudet från S40 som man har nu får man inte ens en minimal ståfräs av.

smile

Jag har haft en t-gul som du ser i min profil, jo det är sant t5 ljudet finns inget bättre men eftersom jag flyttar snart vill ja tänka på min ekonomi också tongue

Man måste fan köra med ägg under gaspedalen när man kör S40n,gasar man lite som en annan gör
så är den inte bränslesnål smile Men vem vet,den kanske är en snål bil om man kör förnuftigt smile

The__dude
16 oktober 2010 · 90 Inlägg

jimbon skrev:

sportluft skrev:

jimbon skrev:
Personligen skulle jag valt S70 T5 före S40,femmas motorljud och turbo på det är oslagbart.
Jag saknar sången från min 850 T5 jag hade.Motorljudet från S40 som man har nu får man inte ens en minimal ståfräs av.

smile

Jag har haft en t-gul som du ser i min profil, jo det är sant t5 ljudet finns inget bättre men eftersom jag flyttar snart vill ja tänka på min ekonomi också tongue

Man måste fan köra med ägg under gaspedalen när man kör S40n,gasar man lite som en annan gör
så är den inte bränslesnål smile Men vem vet,den kanske är en snål bil om man kör förnuftigt smile

Inte alls svår o får ner våran i 0,8 neutral

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang