Råd och tips om Volvo 740 GL!!

Ghostman85
22 november 2006 · 89 Inlägg

Jag har en Volvo 740 GL, årsmodell 87:a och nu hade jag tänkt att göra den lite finare och tuffare men jag vet inte riktigt hur utan att det ska kosta en halv förmögenhet.

Jag hade tänkt att sätta i ett dubbelkonigt sportluftfilter för jag har fått för mig att de är lite coolare än den där vanliga luftburken, eller är jag ute och cyklar? Hehe.
De satt lila solfilm på den innan för den gamla ägaren hade det, men nu dom senaste dagarna har jag tagit bort den då jag ska slänga dit svart solfilm istället. smile

Någon som har nåt roligt tips på vad man kan göra eller hur man ska gå till väga?
Min kompis sa att jag skulle sätta dit en avgas-visslare på den oxå, men de vet jag inte hur det låter, någon här som vet?


Tack på förhand
Ghostman85

Team Ghostman Sweden
Moser .-ϻΘϨƎЯ
22 november 2006 · 1 313 Inlägg

hmm,,, avgasvisslare, haha smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
Ghostman85
22 november 2006 · 89 Inlägg

Mmm, en avgas-visslare. tongue
Finns det inget här som vet hur dom låter? Det sägs ju att dom ska låta som en turbo eller vad tusan det nu står om dom, men det kan ju bara vara bluff.

Team Ghostman Sweden
Lada Tuning Lada-missbrukare
22 november 2006 · 566 Inlägg

Kan sejja att min kompis monterade en sån på sin bil å de lät för bedrövligt.. sätt INTE nån sån e mitt råd.. tongue

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"
Lada 1200 Turbo Intercooler "The Vladimir-Driftern" (1985)
bubbla_1972
22 november 2006 · 54 Inlägg

låter skitlarvigt

Vem Fan Är Harley Davidsson?
Spelis
22 november 2006 · 1 926 Inlägg

Sätta dit volvos add-on, sänka, tvätta / polera, sjyssta fälgar, sätta dit 3 extraljus, sätta på 90:ians bakljus, annat avgasrör! , ta bort emblem, annan grill, och naturligtvis en baslåda wink  det är väl det jag kommer på nu tongue Lycka till!

MrTurbo Better than God \o/
22 november 2006 · 1 883 Inlägg

Lägg inte för mycket pengar på den bara...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Ghostman85
22 november 2006 · 89 Inlägg

Jag får tacka alla människor för deras fina råd och tips!! Jag får helt enkelt ta bort emblem på den och snygga till den lite, för just nu är den inte speciellt rolig och den ser helt skrotig ut. tongue

Team Ghostman Sweden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang