Var ni på Iron Maiden i helgen?

chrgus 119 Hk/Liter
19 november 2006 · 246 Inlägg

Någon som var på Maiden nu i helgen? vilken konsert isf, och vad tyckte ni om den?
Sj var jag igår (lördag), och tyckte den var perfekt! big_smile

Senast redigerat av chrgus (19 november 2006)

Move your mind
falloutboy
20 november 2006 · 1 723 Inlägg

jag såg den inte, hade gärna velat va där. var ju ändå över 10 år sen jag såg dem nu. Men jag reagera när jag läste recensionen i tidningen. De körde hela nya platten och 4(?) gamla låtar för att sen återkomma om nåt år och då köra mer äldre låtar. Luktar pengamjölkning. Jag är nog inte ensam när jag säger att jag vill höra fler äldre låtar?

Oavsett vad de spelar för låtar så lär jag gå å se dem om jag kan nästa gång de kommer!

psittacus
20 november 2006 · 533 Inlägg

Jag ska försöka att smyga in i Scandinavium ikväll en stund. Vi har träning i träningshallen bredvid....

Senast redigerat av psittacus (20 november 2006)

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se
BMW 316i (1997)
white_trash
20 november 2006 · 6 Inlägg

ska dit nu på lördag som kommer smile hoppas dom inte bara kör nya låtar då isf smile

__JoCCe__
20 november 2006 · 357 Inlägg

De va möjligtvis ingen här som va på ullevi ifjol? Fan va grymt de va!!!

Heter de Lövena eller Löven??
Tessan s2
20 november 2006 · 58 Inlägg

ska dit ikväll i gbg o va på ullevi ..tror det är 5 gången nu ikväll..
ett av få gamla band som håller sena kvällar i garaget år efter år..

Maizer
20 november 2006 ·

Jag var i lördags, längst fram! big_smile Vilket krig

Hee-Maan
20 november 2006 · 3 113 Inlägg

skulle nog bara vilja gå dit för att se Trivium.. sen dra ut.. smile hehe

Semper Fi
VW_Jens
20 november 2006 · 608 Inlägg

chrgus skrev:
Någon som var på Maiden nu i helgen? vilken konsert isf, och vad tyckte ni om den?
Sj var jag igår (lördag), och tyckte den var perfekt! big_smile

jag var å se på dom den 14.11 när dom var i helsingfors hartwall areenan! dom var jävla bra! kommer att fa å se nästa gång igen! har varit nu dom senaste 4 turneerna dom varit till finland! alltid ha dom vari lika bra!

ps. snygg avatar! smile

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
VW_Jens
20 november 2006 · 608 Inlägg

AkkE skrev:
skulle nog bara vilja gå dit för att se Trivium.. sen dra ut.. smile hehe

de va tur att trivium int spela längre än va dom spela sku ju int ha orka stå där å höra på dom! int för att dom var skit men en timme är riktigt tillräckligt! men iron maiden sku ha bra kunnat spela lite längre tongue

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
Torstensson
20 november 2006 · 115 Inlägg

__JoCCe__ skrev:
De va möjligtvis ingen här som va på ullevi ifjol? Fan va grymt de va!!!

Jo jag var där det var grymmt mycke folk över allt köpte mig en hals duk utan för kostade 100 spänn precis när jag hade pröjsat så sänkte dom priset till 50 spänn då var man ju lagom glad men det gör ju inget det är ju IRON MAIDEN vi snackar om :smile

Volvo_Mannen Volvoskadad
20 november 2006 · 6 017 Inlägg

jag var på konserten i fredags! och fy fan va nöjd jag var! även om dom borde spela mer klassiker. längtar till 2008 då dom kommer tillbaka och spela 80-tals låtarna

Jonas
VW_Jens
20 november 2006 · 608 Inlägg

volvo__mannen skrev:
jag var på konserten i fredags! och fy fan va nöjd jag var! även om dom borde spela mer klassiker. längtar till 2008 då dom kommer tillbaka och spela 80-tals låtarna

jo längtar oxå ti 2008, så att man får hör låtar från powerslave skivan och dom andra! wink
men jävlar nog var nya låtarna jävligt bra live oxå! hoppas dom snart släpper ut en ny skiva igen tongue

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
chrgus 119 Hk/Liter
20 november 2006 · 246 Inlägg

Maizer skrev:
Jag var i lördags, längst fram! big_smile Vilket krig

Då var vi 2 big_smile


Btw, anledningen till att de inte körde så många klassiker ver ju att dom hade ett nytt studioalbum att spela igenom, det var ju det som hela turnén bygger på. Sen att dom tar med 5 klassiker gör det bara bättre! Tyckte sj att de nya albumet är rå skönt!!!

Move your mind
Volvo_Mannen Volvoskadad
21 november 2006 · 6 017 Inlägg

jens volvo in sports skrev:

volvo__mannen skrev:
jag var på konserten i fredags! och fy fan va nöjd jag var! även om dom borde spela mer klassiker. längtar till 2008 då dom kommer tillbaka och spela 80-tals låtarna

jo längtar oxå ti 2008, så att man får hör låtar från powerslave skivan och dom andra! wink
men jävlar nog var nya låtarna jävligt bra live oxå! hoppas dom snart släpper ut en ny skiva igen tongue

håller med dej till fullo

Jonas
Maizer
22 november 2006 ·

Men det nya albumet är inte så mycket Maiden längre.. det är mer progg, kan liknas vid Dream Theater, och jag har faktiskt inte så jävla mycket bra att säga om dream theater! Men albumet är bra, inget snack om saken!

Volvo_Mannen Volvoskadad
22 november 2006 · 6 017 Inlägg

Maizer skrev:
Men det nya albumet är inte så mycket Maiden längre.. det är mer progg, kan liknas vid Dream Theater, och jag har faktiskt inte så jävla mycket bra att säga om dream theater! Men albumet är bra, inget snack om saken!

jo jag håller med, det är inte riktigt samma klass på den nya skivan som på de gamla.
men den är bra ändå

Jonas
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang