Trycka tillbaka kolven bak Golf III Vr6

Magglot
20 oktober 2010 · 197 Inlägg

Håller på och byter skivor och belägg runt om på bilen nu men det är fan stört omöjligt att få tillbaka kolven på bägge sidor bak på len, har prövat med polygrip och även biltemas bromsverktyg men inget går den sitter stenhårt.
Behöver man lossa något innan man kan trycka tillbaka den eller dylikt?
Det finns ingen bromsvätska i systemet vet inte om det kan ha något med saken att göra?

MVH

Jani Hast
20 oktober 2010 · 213 Inlägg

Har ett lite svagt minne att man ska skruva tillbaka den.
Men kan ha fel.

Magglot
20 oktober 2010 · 197 Inlägg

Jani Hast skrev:
Har ett lite svagt minne att man ska skruva tillbaka den.
Men kan ha fel.

Har provat med verktyget från biltema att skruva tillbaka den men den sitter som berget. Kan det stämma som jag läste någonstans att handbromswire måste bort?

GolfIIIVr6
20 oktober 2010 · 187 Inlägg

Om du inte häktat av och tryckt tillbaka handbromsarmen så testa det.
Annars har dem kärvat ihop

Magglot
20 oktober 2010 · 197 Inlägg

GolfIIIVr6 skrev:
Om du inte häktat av och tryckt tillbaka handbromsarmen så testa det.
Annars har dem kärvat ihop

okey tack

KHRacing
20 oktober 2010 ·

jag fick taloss oket helt, sätta det i städet, sätta press på kolvet innåt & samtidigt skruva in den sakta. då funkade det lätt.

kanske 20kg tryck på kolven.

@nDerS
20 oktober 2010 · 74 Inlägg

Det ska gängas in, blir lättare som sagt om du lägger tryck på den samtidigt. vill man inte ta bort oket från bilen, be en polare att skruva in in kolven med en tving samtidigt som du gängar in kolven med typ en polygrip.

MVH
Anders

Sponsorer: TM Tuning Bilvårdsgrossisten Meguiars Degfabriken Joakimrissveds.com Wiklunds Glas
Falu Billackering
Magglot
20 oktober 2010 · 197 Inlägg

åkte ner tll mekonomen så det löste sig, har haft borta alla ok nu så all bromvätska är ju slut hur mycket ska man fylla i innan jag börjar lufta?

KHRacing
20 oktober 2010 ·

BioElite skrev:
åkte ner tll mekonomen så det löste sig, har haft borta alla ok nu så all bromvätska är ju slut hur mycket ska man fylla i innan jag börjar lufta?

Du häller fullt därframme & sedan självrinner det en del. tar faktiskt inte så lång tid alls sm man kan tro då detta är små orginal-ok!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang