Golf -01 t.o.m -04, kända fel?

Volvo_v70_
23 oktober 2010 · 87 Inlägg

ska köpa golf tänkte jag, men undrar om det finns nå irriterande sjukdomar på golfarna. tack på förhand /martin

snabb snabbare snömannen
THEBADGUY Gorgilus addictus
23 oktober 2010 · 4 737 Inlägg

Krånglade startspärr förekommer. Även Lmm bekymmer(dock inte överdrivet dyrt att byta, 3200 kr).

Och såklart även lite bekymmer med framvagnen. Länkarmslagringarna är ett vanligt fel.

EDIT: Golfarna har tyvärr lite el-fel också. Som te x Elhissarna, stolsvärmen, och motorn till bakrutetorkaren. Just stolsvärmen är rätt dyrt. Om jag inte minns helt fel så går det på runt 5000 kr att fixa...

Vilken versionen av Golfen är det du ska ha? 1.6, 2.0, V5, V6 eller 1.8T?

Senast redigerat av THEBADGUY (23 oktober 2010)

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Sarge
23 oktober 2010 · 2 337 Inlägg

Bromsljuskontakter som går sönder är en annan klassiker, men kostar inte mer än ett par hundra och byts enkelt själv.

Volvo_v70_
24 oktober 2010 · 87 Inlägg

jag funderare på 1,6:an

THEBADGUY skrev:
Krånglade startspärr förekommer. Även Lmm bekymmer(dock inte överdrivet dyrt att byta, 3200 kr).

Och såklart även lite bekymmer med framvagnen. Länkarmslagringarna är ett vanligt fel.

EDIT: Golfarna har tyvärr lite el-fel också. Som te x Elhissarna, stolsvärmen, och motorn till bakrutetorkaren. Just stolsvärmen är rätt dyrt. Om jag inte minns helt fel så går det på runt 5000 kr att fixa...

Vilken versionen av Golfen är det du ska ha? 1.6, 2.0, V5, V6 eller 1.8T?

snabb snabbare snömannen
Sarge
24 oktober 2010 · 2 337 Inlägg

Volvo_v70_ skrev:
jag funderare på 1,6:an

THEBADGUY skrev:
Krånglade startspärr förekommer. Även Lmm bekymmer(dock inte överdrivet dyrt att byta, 3200 kr).

Och såklart även lite bekymmer med framvagnen. Länkarmslagringarna är ett vanligt fel.

EDIT: Golfarna har tyvärr lite el-fel också. Som te x Elhissarna, stolsvärmen, och motorn till bakrutetorkaren. Just stolsvärmen är rätt dyrt. Om jag inte minns helt fel så går det på runt 5000 kr att fixa...

Vilken versionen av Golfen är det du ska ha? 1.6, 2.0, V5, V6 eller 1.8T?

Försök hitta en 16-ventilare i så fall, lite piggare och lite lägre förbrukning.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang