SRS varningslampa

Grunkaan
19 oktober 2010 · 4 Inlägg

Hej, har haft lös ratten på min mercedes C-klass -97. Efter att jag stoppade tillbaks den så har inte varningslampan för airbagen slutat lysa. Har testat ta bort plus polen från batteriet men ingen skillnad. Nån som vet hur man får den att sluta lysa? Mvh robin smile

inuzen
19 oktober 2010 · 168 Inlägg

Är ingen expert på just Mercedes, hade dock precis samma fel på min Saab.
Här sätts felkoden konstant tills man återgärdar det hos närmsta verkstad med rätt utrustning, dvs funkar ej att bara koppla loss batteriet.
Kan tänka mig att principen kan vara liknande!

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
20 oktober 2010 · 857 Inlägg

det stämmer, man måste radera felkoden för att få lampan att slockna.

Kavli Motborgare
20 oktober 2010 · 1 099 Inlägg

Grunkaan skrev:
Hej, har haft lös ratten på min mercedes C-klass -97. Efter att jag stoppade tillbaks den så har inte varningslampan för airbagen slutat lysa. Har testat ta bort plus polen från batteriet men ingen skillnad. Nån som vet hur man får den att sluta lysa? Mvh robin smile

Som dom andra redan har skrivit, så måste du radera den med en diagnosapparat. Det är en inbyggd säkerhet att absolut alla fel i SRS-systemet registreras som kritiska tills de har blivit analyserade och åtgärdade.

Du säger att du har försökt plocka bort pluspolen. Hade du gjort det innan du tog av ratten, så hade du varit ett diagnosbesök rikare. :-)

-- K

Kavli Motborgare
20 oktober 2010 · 1 099 Inlägg

Jo, och pengar sparade är pengar tjänade, så därvid rikare. ;-)

-- K

Grunkaan
25 oktober 2010 · 4 Inlägg

Kavli skrev:

Grunkaan skrev:
Hej, har haft lös ratten på min mercedes C-klass -97. Efter att jag stoppade tillbaks den så har inte varningslampan för airbagen slutat lysa. Har testat ta bort plus polen från batteriet men ingen skillnad. Nån som vet hur man får den att sluta lysa? Mvh robin smile

Som dom andra redan har skrivit, så måste du radera den med en diagnosapparat. Det är en inbyggd säkerhet att absolut alla fel i SRS-systemet registreras som kritiska tills de har blivit analyserade och åtgärdade.

Du säger att du har försökt plocka bort pluspolen. Hade du gjort det innan du tog av ratten, så hade du varit ett diagnosbesök rikare. :-)

-- K

Jag tog ju bort pluspolen före jag plockade bort ratten, de är det som är så konstigt hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang